يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۰۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای گلستان، گیلان، مازندران و به تدریج و در اواسط روز برای خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی نیز گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا و پس‌فردا در بیشتر مناطق کشور شاهد جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی هستیم، ادامه داد: امروز در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال شرق و اواخر وقت در شرق و منطقه زابل وزش باد شدید و در برخی نقاط طوفان گرد و خاک،کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز توده گرد و خاک انتقالی از عراق سبب می‌شود که در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب کشور با افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا و دید مواجه باشیم، افزود: امروز در شمال غرب، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر و فردا هم علاوه بر این مناطق در نیمه شرقی کشورمان، هوا به طور محسوسی خنک‌تر می‌شود و انتظار کاهش دما در حدود ۵ تا ۸ را در این مناطق داریم.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک را برای آن انتظار داریم و بیشینه دمای پایتخت به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد. هوای تهران هم امروز و فردا خنک‌تر است و از دوشنبه دوباره روند افزایش نسبی دما را تجربه می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها