يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۱۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
سفیر کشورمان در مسقط در گفت‌وگویی به جزئیات سفر امروز ابراهیم رئیسی به عمان پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، علی نجفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با روزنامه الرویه گفت: روابط ایران و عمان در تمامی زمینه ها از جمله زمینه سیاسی در سطح عالی بوده و بر اساس حسن همجواری و مشترکات تاریخی و فرهنگی است و هیچ گونه اختلافی در این روابط وجود ندارد.

وی در خصوص سفر امروز ابراهیم رئیسی به مسقط گفت: این سفر در تقویت روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور سهیم خواهد بود. افق های گسترده ای برای تقویت روابط اقتصادی وجود دارد و روابط دو کشور در مسیر رشد و پیشرفت است بنابراین تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور یکی از اولویت ها است.

سفیر کشورمان در ادامه از نقش مثبت و مهم سلطنت عمان تقدیر و به نقش این کشور در پیگیری مذاکرات ایران و عربستان که در بغداد برگزار شد اشاره کرد.

علی نجفی در ادامه به همکاری دوجانبه میان ایران و عمان در زمینه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت و توریسم درمانی پرداخت و تاکید کرد: با توجه به امکانات دو کشور این زمینه یکی از بارزترین زمینه های همکاری میان دو کشور است و بسیاری از شهروندان عمانی طی سال های اخیر برای درمان به شهرهای مختلف ایران به ویژه شیراز سفر داشتند. همچنین بسیاری از شهروندان ایرانی برای گردشگری و یافتن فرصت های همکاری اقتصادی و تجاری به عمان سفر می کنند.

نجفی همچنین از تصمیم لغو روادید برای ایرانی هایی که تمایل به سفر دو هفته ای به عمان دارند و همچنین لغو روادید برای شهروندان عمانی که به ایران سفر می کنند تقدیر کرد.

وی گفت که ابراهیم رئیسی در این سفر با پادشاه عمان و برخی از مسئولان دیگر دیدار خواهد کرد و دیدار ها و مشورت ها در سطوح بالا میان مسئولان دو کشور می تواند در تقویت روابط دوجانبه سهیم باشدو زمینه را برای گسترش روابط دوستانه فراهم کند.

سفیر ایران در عمان در ادامه گفت: در این سفر قرار است توافق نامه ها و تفاهم نامه هایی امضا شود و در مورد فعالسازی توافق "عشق آباد" که میان ایران و عمان و ترکمنستان و ازبکستان امضا شده است، رایزنی شود. با توجه به اوضاع کنونی و جنگ روسیه و اوکراین این توافق از اهمیت بالایی برخوردار است.

علی نجفی در ادامه به اهمیت همکاری میان ایران و عمان در زمینه بنادر نیز اشاره کرد.

سفیر کشورمان همچنین از سیاست خارجی عمان و تلاش این کشور برای حل اختلافات و بحران های منطقه تقدیر کرد و گفت که ایران از این نقش سازنده مسقط استقبال می کند.

وی در پایان با اشاره به لزوم حل مشکلات منطقه به وسیله خود کشورهای موجود در منطقه و نپذیرفتن دخالت های خارجی در امور منطقه ای تاکید کرد: ایران خواهان همکاری با کشورهای منطقه و حل مشکلات منطقه ای در چارچوب گفت وگو و همکاری است. ما بر این باوریم که این روابط می تواند سوتفاهم ها را ازبین ببرد و زمینه های همکاری دوستانه میان ایران و کشورهای مختلف را ایجاد کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها