يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۳۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
مسلماً طرفدار لیورپول هستم
مایکل اوون معتقد است که تیم تحت هدایت یورگن کلوپ، به راحتی در فینال لیگ قهرمانان پیروز خواهد شد

مهاجم انگلیسی سابق لیورپول و رئال مادرید که در 24 سالگی بعد از انجام 297 بازی و ثبت 158 گل برای قرمزها، راهی سانتیاگو برنابئو شد، در خصوص فینال لیگ قهرمانان و تقابل دو تیم اظهار نظر کرده است.

به گزارش پایگاه 598،  اوون در مصاحبه ای اختصاصی با Sportsmail گفت:

به نظر من لیورپول بهتر از رئال مادرید است و می توانند آنها را در هم بکوبند. پیش بینی من یک پیروزی 3-0 یا 3-1 است. فکر می کنم آنها می توانند رئال مادرید را به شکل قانع کننده ای شکست دهند چون لیورپول در حال حاضر تیمی استثنایی است و برای رئال مادرید بیش از حد قوی هستند.

رئال مادرید برای راهیابی به فینال فوق العاده خوب کار کرده است. مطمئنم آنها از همان مرحله گروهی نام خود را حک شده روی جام قهرمانی تصور کرده اند و سپس پیروزی مقابل چلسی که باورنکردنی بود. منچسترسیتی هم نگران این بود که چگونه رئال مادرید را حذف خواهد کرد. اما به نظرم لیورپول خیلی خوب و باتجربه است. آنها نمی خواهند خود را درگیر کنند چون به نظرم رئال مادرید بهترین تیم در زمینه کسب پیروزی در بازی های نزدیک است و می دانند چه کار باید بکنند.

همه می دانند که من نصف عمرم را در لیورپول گذرانده ام. اشتباه برداشت نکنید، من سال فوق العاده ای در مادرید داشتم، افراد بزرگ زیادی را ملاقات کردم، و تجربه فوق العاده ای بود. بازی در آن ورزشگاه و پوشیدن آن پیراهن سفید افتخار بزرگی بود و هر لحظه از آن را دوست داشتم، اما مسلماً طرفدار لیورپول هستم.

فکر می کنم احتمالاً لیورپول مالکیت توپ زیادی خواهد داشت چون رئال مادرید به دنبال جلوگیری از ایجاد فضایی پشت مدافعان برای فرار های صلاح و مانه خواهد بود. اما از طرفی هم معتقدم که رئال مادرید عقب خواهد نشست تا لیورپول را برای جلو کشیدن تشویق کند تا خط آخر را جلو بکشند و سپس روی ضدحملات به آنها ضربه بزنند. هر حریفی که بازی های لیورپول را نگاه کرده باشد اینطور فکر خواهد کرد که از طریق ارسال توپ به پشت خط دفاعی آنها را مغلوب کنیم. وقتی ترنت الکساندر آرنولد جلو می رود، آنها وینیسیوس را دارند که در آن پست می تواند واقعاً به لیورپول ضربه بزند. همه این کار را انجام می دهند و امتحان می کنند. اینکه واقعاً بتوانید موفق به انجامش شوید مسئله دیگری است.

فکر می کنم آنچلوتی سمت راست لیورپول را هدف گرفته و وینیسیوس یکی از مهره های کلیدی این مسابقه خواهد بود. بنزما هم مسلماً در فرم فوق العاده ای است، اما فکر می کنم او عقب تر است و مادریدی ها در پی استفاده از سرعت وینیسیوس خواهند بود. از سوی لیورپول، فکر نمی کنم شاهد سورپرایزی باشیم، و آنها با همان سیستم و تاکتیک همیشگی بازی خواهند کرد. آنها بازی معمول خود را انجام خواهند داد و این بازی معمولاً به حد کافی برای کسب پیروزی خوب است.

رئال مادرید احتمالاً می خواهد این بازی را به یک نبرد تاکتیکی تبدیل کند و من قطعاً انتظار دارم که آنها در این مسابقه یک تیم ضدحمله ای باشند. بنزما در 34 سالگی استثنایی ترین فصل خود را سپری کرده و بهتر از هر زمان دیگری است.

انتظار دارم که دیاز بازی کند. فکر می کنم او جایگاه خود در ترکیب تیم را پیدا کرده است. اینگونه بازی ها برای صلاح ساخته شده اند. در عقب زمین واقعاً باید مراقب باشند. تاکید زیادی روی مدافعان لیورپول خواهد بود چون آنها پر خطر بازی می کنند، و خودشان را لو می دهند. مثلاً ویرجیل فن دایک، سرعت بالایی دارد و می تواند خود را از مخمصه خارج کند. به نظرم اگر آنها بتوانند بنزما و وینیسیوس را کنترل کنند، غیر از آن لیورپول بازیکنان خوب بسیار زیادی دارد. فکر می کنم این تیم لیورپول یکی از بهترین تیم های تاریخ است.

اگر لیورپول فاتح لیگ قهرمانان شود، سه جام کسب کرده و یک قدم تا کسب جام چهارم فاصله داشت و فکر نمی کنم هرگز تیمی وجود داشته باشد، مخصوصاً در انگلیس که در یک فصل تا این حد خوب بوده باشد. این بهترین لیورپولی است که تاکنون دیده ام و طی این سال ها هم تیم های خوبی داشته اند، اما این یکی استثنایی است و تحت هدایت یک مربی استثنایی هم هست.

منبع: طرفداری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها