يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۳۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
دراگان اسکوچیچ با خط کشیدن روی نام کاپیتان تیم ملی، بازیکن جدیدی را برای بازی ایران و کانادا فراخوانده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، دراگان اسکوچیچ فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری اردوی تیمش در خرداد ۱۴۰۱ و انجام دیدار دوستانه با کانادا را اعلام کرد. در کنار دعوت از بازیکنانی مانند امید ابراهیمی و علی علیپور که بعد از مدت‌ها دوری به اردوی این تیم دعوت شده بودند، این اردو یک غایب بزرگ خواهد داشت.

کریم انصاری فرد، کاپیتان تیم ملی و بازیکن کنونی آاِک آتن، در این اردو غایب است و بعد از مدت‌های مدیدی تیم ملی را همراهی نخواهد کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داده که بازیکنان تلاش می‌کنند با حضور مستمر در تمرینات، حضورشان را در جام جهانی قطعی کنند.

این اتفاق در حالی است که کریم در اردوی قبلی تیم ملی در نوروز ۱۴۰۱، هنگام برگزاری جشن تولد و کوبیدن کیک به صورتش، به شدت از ناحیه چشم مصدوم شد و بازی با لبنان را هم از دست داد. در نتیجه این اتفاق او مدتی از تمرینات دور بود و در بازگشت هم مجبور بود با عینک محافظ تمریناتش را دنبال کند.

از زمان این مصدومیت به این سمت، انصاری‌فرد در هیچ یک از دیدارهای تیمش حضور ثابتی نداشته و معمولا دقایق اندکی را بازی می‌کند و در نهایت اکنون اردوی تیم ملی ایران را از دست داده است.

به هر دلیل ممکن، اسکوچیچ در این اردو جای کاپیتان تیم ملی ار به علی علیپور جوان داده تا او بعد از سه سال غیبت در اردوی تیم ملی، بالاخره عرض اندامی کند و شاید بتواند خط حمله تیم ملی را بهبود ببخشد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا غیبت انصاری‌فرد با هماهنگی انجام شده و به این بازیکن استراحت داده شده یا دعوت نشدن کاپیتان تیم ملی دلیل غیر فنی دارد یا اسکوچیچ صرفا تصمیم گرفته بازیکن دیگری را به جای انصاری‌فرد به تیم ملی دعوت کند و این مساله کاملا فنی است؟

در هر حال انصاری‌فرد در مدت زمان حدودا یک سال و نیمی که به تیم ملی دعوت می‌شد، همواره بازیکن نیمکت نشینی بود و گاهی به عنوان بازیکن تعویضی پای به زمین مسابقه می‌گذاشت و حضورش از بابت کاپیتانی تیم ملی ارزشمند بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها