يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۴۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
الجزیره به نقل از مسئول ایرانی:
یک مسئول ایرانی در گفت وگو با یک شبکه قطری ضمن غیر قانونی خواندن اقدام یونان در توقیف نفتکش ایرانی تاکید کرد که آتن باید فورا این نفتکش را آزاد کند.

به گزارش پایگاه 598، یک مسئول ایرانی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: نفتکشی که یونان توقیف کرد حامل محموله قانونی نفت ایران بود.

وی گفت:آتن قصد دارد که این محموله نفتی را به آمریکا تحویل دهد که این امر غیرقابل پذیرش است و پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

این مسئول ایرانی تاکید کرد: این اقدام یونان دزدی دریایی دولتی است و در تضاد با قوانین بین المللی بوده و فورا باید این نفتکش را آزاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت یونان ساعتی قبل اعلام کرده است ۱۱۵ هزار تن نفت خام ایران  را که پیش‌تر توقیف شده بود، به آمریکا تحویل می‌دهد.

مقام‌های پلیس بندری یونان گفته‌اند که این تصمیم پس از درخواست دادگستری آمریکا و در جهت اجرای تحریم‌های این کشور علیه ایران و روسیه انجام می‌شود.

گارد دریایی یونان روز ۱۹ آوریل نفت‌کش حامل این محموله را در کناره جزیره اویا توقیف کرد.

به گفته سخنگوی پلیس بنادر یونان، هزینه تحویل کشتی توقیفی از ایران گرفته می‌شود.

در پی توقیف محموله کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های یونان، کاردار سفارت یونان در تهران (در غیاب سفیر) امروز به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

رئیس اداره مدیترانه ضمن یادآوری تعهدات بین‌المللی دولت یونان با توجه به توقف اضطراری کشتی مذکور بدلیل نقص فنی، تسلیم در برابر فشارهای غیرقانونی آمریکا را غیر قابل پذیرش و محکوم دانست و افزود: تصرف در محموله کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران مصداق راهزنی بین‌المللی است که مسئولیت آن با دولت یونان و تصرف‌کنندگان غیرقانونی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از حقوق قانونی خود چشم‌پوشی نخواهد کرد و از دولت یونان انتظار دارد به تعهدات بین‌المللی خود در عرصه دریانوردی و کشتیرانی ملتزم و پایبند باشد.

کاردار سفارت یونان نیز در این دیدار اعلام کرد که بلافاصله مراتب اعتراض و ناخرسندی دولت جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خویش ابلاغ خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها