يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۵۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
هشدار آبگرفتگی و برخورد صاعقه در برخی مناطق کشور؛
سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان طی امروز و فردا نسبت به آب‌گرفتگی، برخورد صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، مطابق تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

دمای هوا اوایل هفته آینده در اکثر مناطق کشور افزایش می‌یابد. از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده نیز با توجه به استقرار توده هوای گرم همراه با جریانات مرطوب جنوبی، هوای خوزستان به‌ویژه در بخش‌های جنوبی به نسبت شرجی می‌شود.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی در عرض‌های بالاتر و رشد ابرهای همرفتی در جنوب‌شرق کشور

نوع مخاطره: رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1401/03/10: شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات و دامنه جنوب سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 1401/03/11: آذربایجان شرقی و نیمه شمالی آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: اختلال تردد در جاده‌‌های بین شهری، احتمال برخورد صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر بطور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده.

توصیه: عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از 1 تا 1.5 متر و در نواحی فراساحلی 1.5 تا 2 متر

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1401/03/10: نواحی شرقی دریای عمان

چهارشنبه 1401/03/11: مناطق شرقی و مرکزی دریای عمان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق های صیادی و شناورهای کوچک.

توصیه: محدودیت در فعالیت‌های تفریحی، شنا و تردد با شناورهای سبک بویژه در فراساحل، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن با شناورهای نیمه سنگین، محدود کردن فعالیت های پشتیبانی صنایع به ویژه در فراساحل.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها