يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۵۹۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
منابع خبری از آتش‌سوزی در پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در جریان درگیری‌های شهرک‌نشینان صهیونیست و فلسطینیان در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش پایگاه 598، منابع خبری اعلام کردند یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در روستای «العیساویه» واقع در بخش قدیمی شهر قدس اشغالی دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطین شهاب، نیرو‌های اشغالگر پیش از این به شهر العیساویه در بیت المقدس یورش بردند و گاز اشک‌آور به سوی ساکنان شلیک کردند. آتش‌سوزی در پایگاه نظامی صهیونیستی بعد از درگیری نظامیان رژیم اشغالگر با جوانان فلسطینی، روی داده است.

شبکه خبری الجزیره، اما گزارش داد سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اعلام کرده است آتش‌سوزی بزرگی در جنگل‌های جبل مکبر در قدس اشغالی روی داد و خانه‌های مجاور اطراف آن را تهدید کرد.

شبکه خبری قدس الاخباریه نیز با انتشار تصاویری، به نقل از منابع محلی گزارش داد آتش‌سوزی بزرگی در جنگل های جبل مکبر در قدس اشغالی روی داده است.

قدس الاخباریه همچنین به نقل از منابع مطبوعاتی اعلام کرد نیرو‌های اشغالگر جوانی را که در جریان درگیری در نزدیکی دوراهی «خرسا» در شهر «دوره» در جنوب الخلیل از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، دستگیر کردند.

منابع خبری فلسطینی همچنین نوشتند شهرک‌نشینان تحت حمایت ارتش اشغالگر به مغازه‌ها و خودرو‌های فلسطینی در شهرک «الفندوق» در شرق «قلقیلیه» حمله کردند.

منابع محلی نیز اعلام کردند نیرو‌های ویژه صهیونیستی مرد جوانی را پس از محاصره خودروی او در جنین دستگیر کردند.

به گفته منابع فلسطینی شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نیرو‌های اشغالگر در میان درگیری‌های خشونت‌آمیز به شهر «تکوا» در جنوب شرقی «بیت لحم» یورش بردند.

این درگیری‌ها و حملات شهرک‌نشینان پس از آن صورت می‌گیرد که «راهپیمایی پرچم» که به مناسبت اشغال بخش شرقی بیت المقدس در سال ۱۹۶۷ از سوی اشغالگران صهیونیست جشن گرفته می‌شود، روز گذشته (دوشنبه) انجام شود.

صهیونیست‌ها هر ساله در آستانه روز موسوم به «اورشلیم» راهپیمایی بزرگی را برگزار می‌کنند که از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به مسجدالاقصی می‌رسند و سپس در آن‌جا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» را اجرا می‌کنند. آن‌ها با این کار می‌خواهند فلسطینی‌ها را از قدس بیرون کنند.

«عبدالباری عطوان» سردبیر رأی الیوم در گزارشی درباره راهپیمایی پرچم اعلام کرد: «بدون تردید گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن قول دادند که با قدرت به این اقدام صهیونیست‌ها که همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت، پاسخ خواهند داد. گروه‌های مقاومت فلسطین به زودی و به شکل بی‌سابقه‌ای و در اقدامی غافلگیر کننده، پاسخ دندان شکنی خواهند داد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها