يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۵۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
گواهی سپرده شمش طلا با مشارکت بانک ملت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو)، بورس کالا و شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران به صورت رسمی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی بانک ملت، مراسم امضای قرارداد خزانه داری و رونمایی از گواهی سپرده شمش طلا با حضور رضا دولت آبادی مدیرعامل، سیدکاظم چاوشی عضو هیات مدیره بانک، مجید ابراهیمی و محسن شجاع معاونان مدیر عامل، وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ابوذر شکری  مدیرعامل و محمد پروین رییس هیات مدیره شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی زرشوران، رحمتی معاون مدیرعامل بورس کالا و تعدادی از مدیران ارشد این بانک برپا شد.


قرارداد خزانه داری شمش طلا با هدف فراهم آوردن مقدمات انتشار گواهی سپرده شمش طلا طبق قوانین و مقررات شرکت بورس کالای ایران و با توجه به پذیرش بانک ملت به عنوان انبار بورس کالای ایران، بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بانک ملت و شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران منعقد و به امضای مدیران عالی این سازمان ها رسید.

موضوع این قرارداد، انجام انبارداری شمش های طلای حداقل یک کیلوگرمی شرکت زرشوران برای انتشار گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا و بر اساس ضوابط شرکت بورس کالای ایران اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، حجم اولیه این قرارداد در حدود 250 کیلوگرم شمش طلا با درجه خلوص حداقل 997 است که این میزان با توافق طرف های قرارداد و تنظیم و ابلاغ الحاقیه، قابلیت افزایش تا 5000 کیلوگرم را خواهد داشت.

رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای قرارداد و رونمایی از گواهی سپرده شمش طلا، این طرح را یک کار جدید خواند که با همکاری این بانک، ایمیدرو، بورس کالا و شرکت طلای زرشوران کلید خورده است.

وی طراحی و عملیاتی شدن طرح گواهی سپرده شمش طلا را کاری بزرگ دانست که در جلسات متعدد، همه جوانب آن سنجیده و بررسی شده و بر اساس یک مدل واقعی، به مرحله اجرا رسیده است.

مدیرعامل بانک ملت از همه کارشناسانی که برای تنظیم قرارداد انتشار گواهی سپرده شمش طلا تلاش کردند قدردانی کرد و افزود: یکی از وثایق تسهیلات بانکی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، طلا است که با اجرایی شدن این طرح، از این پس گواهی سپرده شمش طلا نیز به عنوان وثیقه تسهیلات این بانک پذیرفته خواهد شد.

به گفته وی، با وثیقه گذاری این گواهی، هم ارزش پول مشتری، حفظ می شود و هم  ساز و کار اعطای تسهیلات، تسهیل خواهد شد.

دولت آبادی با اشاره به این نکته که نگهداری طلای فیزیکی برای مشتریان سخت و نگران کننده است، گواهی سپرده شمش طلا را رفع کننده این نگرانی ها خواند و گفت: معاملات آنلاین این گواهی، کارمزد پایین، نقدشوندگی بالا، نداشتن محدودیت و معافیت مالیاتی، از دیگر مزایای طرح جدید بانک ملت است.

وی با بیان این نکته که بانک ملت همیشه در پی ارائه طرح های نوآورانه بوده است، گواهی سپرده شمش طلا را نیز از جمله این طرح ها ذکر کرد و اظهار داشت: این گواهی، ابزار خوبی برای جذب نقدینگی سرگردان جامعه است که هم باعث حفظ ارزش پول مردم می شود، هم امنیت آن تضمین است و هم بازار سرمایه از مزیت های این طرح بهره مند می شود.

دولت آبادی با تاکید بر این نکته که گواهی سپرده شمش طلا علاوه بر تهران در آینده ای نزدیک در دیگر استان ها هم عرضه خواهد شد اظهار امیدواری کرد که مردم به خوبی از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو هم با بیان این نکته که بخش معدن فضاهای زیادی برای همکاری دارد که هنوز ناشناخته مانده است، از بانک ملت به دلیل پیشتازی در طرح های جدید به ویژه طرح گواهی سپرده شمش طلا که ایده ای بسیار خوب است، قدردانی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با امضای این قرارداد و حمایت بانک ملت، اتفاقات خوبی برای بخش معدن کشور رخ دهد و باعث کمک به جذب نقدینگی، رونق سرمایه گذاری در حوزه طلا و هدایت نقدینگی به سمت بورس شود.

جعفری با بیان این نکته که در این طرح بیشتر روی سرمایه گذاری مردم و حفظ ارزش پول آنها تمرکز شده است، اظهار داشت: گستردگی در حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری طلا در استان های اصفهان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، خراسان جنوبی و کردستان می تواند میزان تولید این فلز قیمتی را افزایش دهد.

رحمتی، معاون مدیرعامل بورس کالا هم در سخنانی، شمش طلا را یک کالای باسابقه در بازار فیزیکی بورس کالا خواند و گفت: برای کاهش نوسانات روزانه باید در روزهای پنج شنبه هم معاملات داشته باشیم ضمن این که می توان ساعت معاملات را هم افزایش داد.
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها