يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۶۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ادعای یک خبرنگار اروگوئه‌ای؛
یک خبرنگار اروگوئه ای زمان و محل برگزاری دیدار دوستانه اروگوئه و ایران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان تیم‌ملی فوتبال ایران باید در اولین دیدار دوستانه خود بعد از راه یابی به جام جهانی برابر تیم ملی اروگوئه قرار گیرد. یک خبرنگار اروگوئه ای اعلام کرد که بر اساس اطلاعات فدراسیون فوتبال اروگوئه، این دیدار قرار است ۰۰:۳۰ بامداد یکشنبه ۲۲ خرداد در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری سنتناریو برگزار شود. 

اروگوئه در جام جهانی قطر با تیم‌های غنا، کره جنوبی و پرتغال هم‌گروه شده است. 

تیم ملی فوتبال اروگوئه قبل از دیدار با ایران در دو دیدار دوستانه برابر مکزیک و آمریکا قرار خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست که تیم ملی ایران در این پنجره فیفا دی غیر از بازی با اروگوئه با چه تیم های ملی دیگر روبرو خواهد شد.

اکثر تیم ها در خرداد ماه ۳ یا ۴ بازی دوستانه برگزار خواهند کرد و تنها یک دیدار از سوی تیم ملی ایران تا این زمان قطعی شده است و انتظار می رود به منظور آمادگی بیشتر ملی پوشان در فاصله چند ماه تا شروع جام جهانی، چند دیدار دوستانه دیگر نیز قطعی شود. 

 تیم ملی فوتبال اروگوئه ملقب به La Celeste به معنای "آسمان آبی" توانست جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست بیاورد. اولین میزبان جام جهانی در حالی به قطر می‌رود که یکی از زهردارترین خط حمله‌ها را بین تیم‌های حاضر در این بازی‌ها دارد. حضور لوییس سوارس و ادینسون کاوانی در کنار هم باعث ترس هر دفاعی می‌شود. البته باید داروین نونز مهاجم بنفیکا را نیز به این جمع اضافه کرد.

اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست با برتری برابر پرتغال در یک‌هشتم نهایی به جمع هشت تیم برتر راه یابد ولی در یک چهارم نهایی با دو گل به فرانسه باخت و حذف شد.

اروگوئه با هدایت اسکار تابارس به عنوان چهارمی جام جهانی رسید. این اتفاق در سال ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی رخ داد. او هم‌چنین در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۱ اروگوئه را قهرمان کرد.

 محمد جماعت، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران با تایید خبر مذاکره برای بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال اروگوئه تصریح کرد که توافق‌ها برای برگزاری این بازی انجام شده اما هنوز قرارداد رسمی بین دو طرف امضا نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها