أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۶۶۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت دشواری که بیماری کرونا در کشورها ایجاد کرد، گفت: برخی کشورها از نظر منابع و امکانات وضعیت بهتری نسبت به ایران داشتند اما جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا از موفق ترین کشورهای دنیا بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین اللهی در شانزدهمین جشنواره شهید مطهری و یادمان شهید مدافع سلامت، استاد دکتر محمد زارع جوشقانی که در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: مردم در دوران کرونا در طرح مواسات و کمک به هموطنان خود، فرآیند واکسیناسیون و کمک به مدافعان سلامت، نقش بزرگی ایفا کردند در حالیکه خیلی از کشورها از چنین همراهی مردمی، محروم هستند.

عین اللهی تصریح کرد: در اوج کرونا و درگیری با دلتا، واکسن چندانی در اختیار نداشتیم و منتظر تأمین واکسن از مسیر کوواکس بودیم؛ در صورتی که نه منابع مالی خودمان و نه واکسن را به ما ندادند. عین اللهی با اشاره به برگزاری مجمع جهانی بهداشت در سوییس در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: در دیدارهایی که با مقامات سازمان جهانی بهداشت و وزرای بهداشت کشورهای مختلف داشتیم، همه آنها به عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان می کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عدم استقلال و وابستگی را از آفت های بزرگ دانست و گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، کاملا وابسته بودیم و برخی پزشکان خارجی، خدمات بهداشتی و درمانی را در کشور ارائه می کردند؛ اما امروز ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۰ هزار عضو هیات علمی و حدود ۲۷۰ دانشجو در دانشگاه ها داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها