کد خبر: ۵۰۶۷۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
ده روز از حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان می‌گذرد، حادثه‌ای که نه تنها بازتاب گسترده‌ای در رسانه ها داشت بلکه باعث اندوه مردم در سراسر ایران شد. از سوی دیگر یک حادثه تیراندازی در تگزاس آمریکا باعث کشته شدن 18 نفر شد. در این گزارش به بررسی واکنش‌های سلبریتی‌های داخلی و خارجی پرداخته ایم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری فارس - آبادان؛ ده روز از حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان می‌گذرد، حادثه‌ای که نه تنها بازتاب گسترده‌ای در رسانه ها داشت بلکه باعث اندوه مردم در سراسر ایران شد. طی این ده روز نه فقط آبادان بلکه تمام ایران آبادان شد و در سوگ عزیزان از جانباختگان این حادثه به عزا نشست. داغ متروپل اتفاقی بود که واقعه پلاسکو را برایمان زنده کرد و ما را به روزهای تلخ ریزش ساختمان پلاسکو برد.

از لحظات اولیه وقوع این حادثه در کنار مردم آبادان، نیروهای آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اورژانس، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و سایر گروه‌های امداد و نجات وارد محل حادثه شدند و به‌صورت شبانه‌روز پای کار ایستادند و همچنان بی‌وقفه در حال خدمت‌رسانی هستند.

آخرین خبرها از این حکایت دارد که تکلیف تمام پیکرهای زیر آوار متروپل تا ۲۴ ساعت آینده مشخص می‌شود. تا این لحظه ۳۷ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

آنچه نه تنها در فرهنگ ما ایرانی‌ها که شاید در سراسر دنیا جای دارد این است که مردم به داغدیده‌ها تسلی می‌دهند و با ابراز همدردی با آنها همراهی می‌کنند؛ فرهنگی که مردم در این حادثه نیز آن را به نمایش گذاشتند. 

اما نکته قابل توجه این است که برخی چهره‌های مطرح از جمله بازیگران، فوتبالیست‌ها و دیگر سلبریتی‌ها به جای همدردی با مردم عزادار آبادان، با دشمنان ایران و ایرانی همصدا شدند و این حادثه تلخ را دستمایه عقده‌های سیاسی خود کردند و حتی از آن برای جذب فالوور استفاده کردند.

آنچه در سایر کشورها رایج است، این است که افراد مشهور و سلبریتی‌ها در چنین مواقعی هم‌صدای مردم عزادار می‌شوند و به جای پاشیدن نمک بر زخم، مرهم زخم می‌شوند و از مردم می‌خواهند که برای بازماندگان حوادث دعا کنند.

سلبریتی‌های خارجی؛ برای جان باختگان دعا کنید

سلنا گومز، خواننده آمریکایی

گومز نوشته است: «اگر کودکان در مدرسه ایمن نباشند، کجا ایمن هستند؟ معلمی در حین انجام کارش کشته شد. شغل ارزشمندی که متأسفانه کمتر از آن قدردانی می‌شود.»

 

کیاری کندرل سیفس با نام هنری افست، خواننده و رپر آمریکایی

افست نوشته است:«برای کسانی که در حادثه تگزاس کشته شدند باید دعا کنیم، این دنیا به یک خدا نیاز دارد.»

 

لبران ریمون جیمز بسکتبالیست آمریکایی

ریمون جیمز نوشته است:« من برای خانواده و کودکانی که در حادثه مدرسه اووالد تگزاس مجروح و کشته شدند دعا خواهم کرد، شاید این برایشان کافی باشد؛ این بچه ها در مدرسه در معرض خطر هستند، با اینکه «در مدرسه» یعنی اینجا باید جای امنی برای بچه‌ها باشد.

 

سلبریتی‌های داخلی؛ نگاه سیاسی و خود تحقیرانه 

واکنش علی کریمی به حادثه متروپل

مقایسه همین چند توییت کافی است تا تفاوت دو نگاه مختلف به حوادث را دید، سلبریتی‌های آمریکایی در واکنش به حادثه تیراندازی در شهر یووالد، مردم را به دعا کردن برای خانواده متوفیان دعوت می‌کنند و در مقابل علی کریمی با یادآوری اتفاقات تلخ گذشته به گونه‌ای تلقین می‌کند که انگار فقط و فقط در ایران چنین اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد و همه دنیا در گل و بلبل به سر می‌برند.

 

نمک زخم!

این‌ها واکنش تعدادی از سلبریتی‌هاست، سلبریتی‌هایی که با پست‌ها و هشتگ‌های اینستاگرامی در پس از هر واقعه‌ای فقط خود در مقام مدعی العموم بر می آیند یا در همین حادثه اخیر در آبادان با یک پست به بهانه تسلیت سر و ته قضیه را به هم می آورند و به دلایلی واهی به نظام می‌تازند.

رضا کیانیان

شقایق دهقان

تینا پاکروان

الیکا عبدالرزاقی

منیژه حکمت

امیر غفارمنش

مرهم زخم!

از سوی دیگر برخی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران، هم صدای مردم داغدار آبادان شدند، آنان که میتوانستند راهی آبادان شدند تا کمک حال امدادرسانان باشند و آنان که حضور فیزیکی شان ثمری نداشت سعی کردند با همدردی مرحم درد شوند.

 

حضور شهربانو منصوریان پابه پای امدادگران متروپل در حال کمک‌رسانی با کلاه و لباس مخصوص آتش‌نشانی

 

حضور «محمدرضا صفدریان» قهرمان جهان در رشته یخ نوردی، در میان امدادگران برج متروپل

 

حسین سلامی، فوتبالیستی که روحانی شد و حالا در متروپل است

حسین سلامی، فوتبالیست آبادانی و بازیکن اسبق تیم فوتبال صنعت نفت است که در دهه 80 کاپیتان این تیم بود و در همان سال‌ها یکی از بازیکنان اخلاق‌مدار به شمار می‌رفت. او که چند سالی است به لباس روحانیت ملبس شده روزهای ابتدایی حادثه متروپل بطور خودجوش به زادگاه خود بازگشته و در این حادثه به امدادگران و زحمتکشان خدمت می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها