يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۷۵۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
فرمانده انتظامی مازندران:
فرمانده انتظامی مازندران از کشف بیش از ۱۰۰ قطعه شیء تاریخی با قدمت ۵ هزار ساله در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، سردار مرتضی میرزایی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان چالوس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

سردار میرزایی، همچنین اظهار داشت: در این عملیات بیش از ۱۰۰ قطعه شیء تاریخی، شامل ظروف نقره‌ای و مسی، زیورآلات و آشیاء آئینی، سکه و ظروف سفالی که کارشناسان مربوطه قدمت آن را بالغ بر ۵ هزار سال قبل برآورد کرده‌اند، کشف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اشیا بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان اینکه قاچاق اشیا عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست: در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها