کد خبر: ۵۰۶۷۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
این برخوردها ادامه دارد...
معاملات فردایی دلار یا طلا توسط دلالان، در سال‌های اخیر از سوی کارشناسان و مسئولان بانک مرکزی در مقاطع مختلف به عنوان یکی از عوامل بر هم زننده ثبات بازار یاد شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از بولتن نیوز، دیروز و در مطلبی با عنوان «بازداشت دلالان معاملات فردایی، پیام حاکمیت برای بازگشت آرامش به اقتصاد» به نقش مخرب معاملات فردایی طلا و دلار اشاره کرده و نوشتیم که: معاملات فردایی دلار یا طلا توسط دلالان، در سال‌های اخیر از سوی کارشناسان و مسئولان بانک مرکزی در مقاطع مختلف به عنوان یکی از عوامل بر هم زننده ثبات بازار یاد شده است.

در همین مطلب به خبر برخورد فراجا با متخلفان مربوطه اشاره کرده و آمد که «حال و در جهت تامین امنیت اقتصادی کشور، پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد حسب دستور معاون محترم دادستان، دو نفر از متهمان سابقه دار که در معاملات فردایی طلای آب شده و سکه؛ تاثیرگذار بودند شناسایی و دستگیر شدند.»

آنگونه که بارها تاکید شده است باید این برخوردها دائمی باشد تا متخلفین همواره احساس خطر کرده و آنرا اتفاقی موردی تلقی نکنند. و به نظر می‌رسد نیروی انتظامی در این زمینه تصمیم خود را گرفته و برخورد دائمی با برهم زنندگان اقتصاد کشور را دستور اصلی کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مهدی حاجیان" اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی در راستای اجرای مصوبه اخیر سران قوا مبنی بر غیر قانونی بودن معاملات فردایی طلا و ارز با عنایت به اینکه اخلالگران بازر ارز و طلا با ایجاد تقاضای کاذب و غیر واقعی نسبت به افزایش تقاضا و بالا بردن قیمت طلا و ارز اقدام می کردند، با اشراف اطلاعاتی نسبت به شناسایی مخلان بازار ارز فردایی و طلا اقدام و با هماهنگی قضائی و بانک مرکزی 16 نفر از اخلالگران و سرشاخه های تاثیرگذار در این بازار را دستگیر کرده است.

سخنگو و معاون فرهنگی  اجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی تصریح کرد: با توجه به مصوبه اخیر، شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به اخلال در این بازار می کنند در دستور کار پلیس بوده و ماموران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی به کسانیکه در این بازار فعالیت داشته و یا قصد ورود به این بازار غیر قانونی را دارند، هشدار جدی می دهد که تحت رصد پلیس هستند و درصورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها