أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۶۸۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فعلا سویه جدیدی از کرونا نداریم. در دنیا هم احتمالا برای دو ماه آینده سویه جدید نگران‌کننده‌ای وجود ندارد.

به گزارش پایگاه 598، عباس شیراوژن گفت: آخرین موارد تست کرونای مثبت ثبت شده در آزمایشگاه‌های ما، امیکرون یعنی آخرین سویه ویروس کرونا است و سویه جدیدی نداریم.

به گفته وی در دنیا نیز در شرایط کنونی سویه جدید و نگران کننده‌ای که حداقل تا یک یا ۲ ماه آینده نگرانی ایجاد کند، فعلا گزارش نشده است.

او گفت: به دلیل آن که درصد بالایی از افراد در جهان واکسن تزریق نکرده اند و رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم کم شده است، احتمال این که سویه جدیدی ایجاد شود وجود دارد؛ اما فعلا جای نگرانی نیست.

شیر اوژن گفت: نسبت به سایر نقاط جهان آمار واکسیناسیون کشور ما آمار بالایی است و در یک بازه زمانی متراکم ۱۵۰ میلیون دز در مدت ۶ یا ۷ ماه تزریق شده که سطح ایمنی مناسبی را در کشورمان ایجاد کرده است.

با اعلام سخنگوی ستاد کرونا در تاستان گذشته فضای تیره‌ای را درباره تزریق واکسن داشتیم، اما در طول چند ماه گذشته حداقل ۳۲ الی ۳۳ درصد مردم ۳ دز واکسن خود را تزریق کرده اند و که نشان از اعتماد مردم ما دارد.

او گفت: مردم نباید از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خسته شوند و باید همان روند روز‌های کرونایی را رعایت کنند، بیماری از بین نرفته است و همچنان افرادی هستند که در کشور به این ویروس مبتلا می‌شوند و این ویروس در کشور وجود دارد و باید تلاش کنیم تا حد امکان شیوه نامه‌ها را همچنان رعایت کنیم.

به گفته شیر اوژن طبق تجربه پزشکان اکثر افرادی که فوت کرده اند یا اصلا واکسن نزده اند و یا به صورت کامل این کار را انجام نداده اند و یا افرادی هستند که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، البته مطالعات جهانی هم نشان داده است که دریافت تمامی نوبت‌های واکسن درصد مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

۱۴ میلیون از افراد نوبت اول واکسن خود را نزده اند و از آن‌ها می‌خواهیم هر چه سریعتر برای دریافت واکسن خود مراجعه کنند. ۷ میلیون نفر نیز هستند که نوبت اول را دریافت کرده اند و نوبت دوم را نزده اند؛ و تعدادی هم تنها دز سوم را نزده اند و مردم باید بدانند اگر سطح ایمنی جامعه کم شود این ویروس باز هم به شرایط گذشته خود باز می‌گردد و ممکن از موج‌های جدید بیماری را شاهد باشیم.

او افزود: در شرایط کنونی برای دریافت دز چهارم صرفا افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند را باید برای تزریق مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها