يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۸۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
پس از ماه‌ها دوری از میدان؛
اتحادیه جهانی با توجه به درخشش برخی کشتی‌گیران کشورمان در تورنمنت بین المللی قزاقستان از عملکرد آنها تمجید کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، پیکارهای بین المللی کشتی جام بولات تورلیخانوف قزاقستان در حالی پایان یافت که تیم چهار نفره کشتی آزاد کشورمان موفق به ۳ مدال طلا و یک مدال نقره دست یافت. حسن یزدانی، کامران قاسم پور و امیرحسین زارع در اوزان ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

همچنین تیم منتخب کشتی فرنگی ایران هم توانست با کسب ۴ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ مدال برنز بعنوان قهرمانی تیم تورنمنت دست یابد. پویا دادمرز، علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، رامین طاهری در اوزان ۵۵، ۶۰، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. پویا ناصرپور، پژمان پشتام، مهدی فلاح و امین میرزازاده در اوزان ۶۰، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و محمدرضا مختاری و علی اکبر یوسفی در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

در همین راستا سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی ویژه به عملکرد کشتی گیران کشورمان در مسابقات بین المللی قزاقستان پرداخت.

سایت اتحادیه جهانی در بخشی از این گزارش در خصوص کشتی‌های حسن یزدانی ستاره کشتی آزاد ایران و دارنده هفت مدال جهانی و المپیک نوشت: «وقتی نام یزدانی برای فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مطرح شد، می‌دانستید که بزرگترین ستاره این ورزش کیست. پس از پیروزی او مقابل بوریس ماکوف (SVK) در فینال هواداران برای گرفتن عکس با او در صف ایستاده بودند. هیچ چیز مهم‌تر از نگاه کردن به یزدانی نبود. چند نفر موفق به انجام آن شدند و برخی ناامید شدند.

قهرمان جهان هفت ماه پس از کسب مدال طلا در اسلو به تشک بازگشت. او با شکست دادن دیوید تیلور (ایالات متحده آمریکا) برای اولین بار در چهارمین مبارزه با این کشتی گیر، جهان را مجذوب خود کرده بود، بردی که درد یزدانی را از باخت در فینال المپیک توکیو به تیلور در لحظات مرگ تسکین داد.

یزدانی تا سه ماه دیگر در بلگراد صربستان خواهد بود و از عنوان قهرمانی جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم دفاع می‌کند. او گفت: اگر مربی من صلاح بداند بله، دوست دارم در مسابقات شرکت کنم. با این حال، پس از ماه‌ها دوری رسمی از تشک، نتایجی را که انتظارش را داشتم به دست آوردم.»

 بازتاب بین‌المللی درخشش مردان طلایی ایران در قزاقستان

در بخش دیگری از گزارش سایت اتحادیه جهانی نیز اینگونه به عملکرد کامران قاسمپور اشاره شد: «قاسمپور در مسابقات جهانی سال گذشته در اسلو نروژ، طلای جهان را به دست آورد و پس از آن طرفداران او سر به فلک کشیده اند. او در مدت کوتاهی با پیروزی مقابل جیدن کوکس (ایالات متحده آمریکا) و ماگومدوف کوربانوف (RWF) به عنوان برترین کشتی گیر وزن ۹۲ کیلوگرم شناخته شد. قاسم پور در تورنمنت تورلیخانوف به همان شیوه غالب، مدعی طلای وزن ۹۲ کیلوگرم شد و سه کشتی گیر قزاقستانی را شکست داد. کشتی گیر ایران در ۴ مبارزه خود ۳۸ امتیاز کسب کرد و حتی یک امتیاز هم از دست نداد. او پس از پیروزی ۱۰ بر صفر مقابل ویکی چهارار از هند و ۱۱ بر صفر مقابل عبدیماناپ بایگنژیف قزاقستانی به فینال رسید.

در فینال ادیلت داولمبایف قزاق سعی کرد قاسم پور را از کسب طلا باز دارد اما کشتی گیر ایرانی در سطح دیگری قرار داشت. داولمبایف موفق شد باخت را به وقت دوم عقب بیاندازد، اما قاسم پور با خوشحالی از مسابقه راحت خود در نهایت در حالی که ۲ دقیقه و ۷ ثانیه از کشتی مانده بود، پیروز شد و طلا گرفت.»

 بازتاب بین‌المللی درخشش مردان طلایی ایران در قزاقستان

گزارش سایت اتحادیه جهانی به تمجید از عملکرد دو آزادکار طلایی کشورمان خلاصه نشد و در بخشی جداگانه به عملکرد محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان کشتی فرنگی در قزاقستان نیز پرداخت نقل از او نوشت: «دور بودن ۸ ماهه از مسابقات ممکن است باعث افت من شده باشد، اما مشتاقانه منتظر دیدار با شیرماخانبت در بلگراد صربستان است. با تمرین و آمادگی کمی در مسابقات شرکت کردم. من بعد از نروژ ۸ ماه بود که کشتی نگرفته بودم، توانستم با ضعف‌ها و اشتباهاتم بیشتر آشنا شوم و برای بهبود آنها روی آنها کار کنم.»

وی افزود: «امیدوارم شیرماخانبت بتواند به مسابقات جهانی صربستان بیاید و بتواند در مقابل همه رقبای خود پیروز شود تا بتوانیم در فینال یا انتخابی گروهی مقابل یکدیگر کشتی بگیریم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها