يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۹۵۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
رییس سازمان حج و زیارت گفت: اگرچه به زائران وعده داده بودیم قیمت تمام شده حج امسال ۳۵ میلیون تومان باشد، اما مجبوریم علی‌رغم میل باطنی مبلغ ۷ میلیون تومان دیگر از زائران دریافت کنیم.

 به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، نماینده، ولی فقیه در امور حج نسبت به افزایش بی‌رویه و ناپایدار هزینه‌های حج شدیداً معترض شد و رییس سازمان حج و زیارت نیز از ارسال نامه اعتراض‌آمیز ایران و دیگر کشور‌ها به عربستان خبر داد.

حج امسال پس از دو سال وقفه تحت تاثیر کرونا درحالی با حضور زائران خارجی برگزار می‌شود که میانگین هزینه هر زائر ۴۵۰۰ دلار است که با توجه به تثبیت نرخ ارز برای زائران ایرانی از سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۹ هزار تومان، میانگین هزینه این سفر برای هر زائر حدود ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است. رییس سازمان حج و زیارت گفته که اگر این مبلغ با نرخ امروز ارز محاسبه می‌شد قیمت حج امسال به حدود ۱۳۰ میلیون تومان می‌رسید. افزایش نرخ همچنین باعث شده است برخی از کشور‌های آفریقایی از حضور در حج امسال انصراف دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید نیز شرایط حج امسال را سخت و بی‌سابقه توصیف کرد و اعتراض شدید خود را نسبت به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در کشور عربستان و همکاری نکردن شرکت‌های خدماتی این کشور با زائران اعلام کرد.

او گفت: در گذشته وقتی قراردادی با شرکت‌های خدماتی عربستان بسته می‌شد از ابتدا تا پایان موسم حج، شرایط و هزینه‌های آن تغییری پیدا نمی‌کرد و یکسان بود، اما در حال حاضر قیمت‌ها برای یک هفته تفاهم می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و ریارت افزود: اگرچه امسال شرایط برای زائران نسبت به سال‌های گذشته به‌ویژه به خاطر قیمت‌ها سخت‌تر شده است، اما زائران کشورمان نگران اعمال و مناسک خود نباشند. ما هم امیدواریم حج امسال در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

بی‌محلی عربستان به اعتراض کشور‌ها
سیدصادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت که از طریق ارتباط تلفنی در گردهمایی نمایندگان مراجع عظام حضور داشت، از قیمت‌های حج امسال و رایزنی‌هایی که برای ارائه تخفیف از سوی شرکت‌های عربستانی انجام گرفته است، گزارشی داد و گفت: در این زمینه با وزارت حج عربستان مکاتبه انجام شده و کشور‌های دیگر هم اعتراض خود را اعلام کرده‌اند که متأسفانه جوابی ارائه نشده است.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: اگرچه به زائران وعده داده بودیم قیمت تمام شده حج امسال ۳۵ میلیون تومان باشد، اما مجبوریم علی‌رغم میل باطنی مبلغ ۷ میلیون تومان دیگر از زائران دریافت کنیم.

او اضافه کرد: در کنار افزایش قیمت شرکت‌های خدماتی، قیمت مواد پروتئینی نیز در کشور عربستان بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

حسینی با بیان این‌که تزریق واکسیناسیون کرونا، فلج اطفال و مننژیت که از شروط حضور زایران در حج امسال اعلام شده برای بیشتر زائران با کمک وزارت بهداشت انجام شده و در این زمینه دغدغه‌ای وجود ندارد، بیان کرد: امیدوارم امسال شاهد برگزاری حجی خوب و آرام باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها