يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۰۲۲
زمان انتشار: ۰۸:۴۹     ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
ظاهرا اصلاح طلبان ذاتشان با غرب گرایی و غرب هراسی پیوندی ناگسستنی دارد.

به گزارش پایگاه 598، اسماعیل گرامی‌مقدم از فعالان اصلاح طلب در گفتگو با نامه نیوز ضمن اذعان به کارسازی دورزدن تحریم ها و افزایش قابل توجه فروش نفت ایران، اما باز بحث برجام را پیش کشیده و مدعی شده است که اگر طناب مذاکرات پاره شود، شرایط اقتصادی سخت می شود. ظاهرا اصلاح طلبان ذاتشان با غرب گرایی و غرب هراسی پیوندی ناگسستنی دارد.

1- رزومه ایشان نشان می دهد که یا قدرت سیاسی – اقتصادی را با تمام الزامات آن می خواهند یا برای بدست آوردن آن از تنش های خیابانی نیز ابایی ندارند.

2- دمکراسی و مردمسالاری در دیدگاه ایشان نمادی است که نوک خنجر تنش ها و فتنه هایشان را همیشه به حریف نشان می دهند یا به زبان خوش و با حجم انبوهی از رسانه های مکتوب و مجازی در قالب یک پروپاگاندای رسانه ای یا با فراخوانی میدانی نیروهایشان به خیابان به زعم خودشان می خواهند به قبضه کردن قدرت اقدام کنند.

3- خود تحقیری و خود حقیر پنداری در برابر غربی هایی که تاریخ تمدنی ایشان چند صد سال عمر ندارد و مشحون از خون و خونریزی و استعمار و استثمار است و قربانی کردن فرهنگ و هویت ملی به پای فرهنگ مهاجم غربی اصل جدایی ناپذیر تمامی برنامه هایشان می باشد. به مراکز تحصیلی، سبک زندگی، واره ها و کلمات کاربردی در محاورات روزمره ، خانواده و نوع تربیت و حتی جغرافیای زنگیشان در ایران و خارج کشور همه گویای این موضوع می باشد.

4- غرب هراسی و ایران هراسی دو بال پرواز ایشان در آسمان سیاست است که هر دو روش را بنحو احسن در بزنگاهها و حوادث سیاسی چهار دهه گذشته بارها آنرا بکار گرفته و اگر موقعیت اقتضا کند باز هم برایشان کاربرد دارد . سخن گرامی مقدم نیز در همین راستا قابل توضیح است. غرب هراسی را برای داخل کشور بکار می رند آنهم با نشان دادن قدرت پوشالی نظامی و اقتصادی غرب که اینروزها دچار چالش های فراوانی است و ایران هراسی را با نمایندگی کردن منافع غربیها در داخل انجام می دهند و با انواع پیامهای آشکار و پنهان خود به غرب در باره حساسیت هایی که غربی ها در موضوعات مختلف مرتبط با انقلاب اسلامی دارند این امر را جامه عمل می پوشانند.

بعنوان نمونه می بینیم که اصلاح طلبان عموما و آقای گرامی مقدم خصوصا با معیشت و رفاه مردم سیاست غرب هراسی را میدانی می کنند . در موضوع ایران هراسی نیز یادمان نرود که در فتنه ها و موضوعات مختلف چگونه این طیف فکری وضعیت جامعه ایرانی را با سیاه نمایی ها و ..... غرب را به فشار هر چه بیشتر به ایران ترغیب کرده و می کنند. این سخنان چه معنایی غیر از این دارد: این طناب‌کشی بین ایران و غربی‌ها و به ویژه بین ایران و آمریکا وجود دارد و به نظر من در آینده یا هر دو طرف خسته می‌شوند و به سمت تفاهم‌نامه‌هایی جدید می‌روند یا آنکه طناب پاره می‌شود و هر طرف به سمتی پرتاب می‌شوند و در آن صورت دیگر غربی‌ها دیگر نمی‌توانند نظارت ویژه‌ای بر فعالیت‌های هسته‌ای ما داشته باشند و ما هم باید برای یک اقتصاد سخت خود را آماده کنیم( جهان نیوز/ کد خبر: 802361/ مورخ : 17 خردادماه 1401).

نتیجه اینکه هم دولت و هم ملت ایران نباید به ایران هراسی و غرب هراسی غرب گرایان وطنی توجه کنند.

*رضا احمد زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها