أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۷۱۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه قطعا با مشترکان پرمصرف شهر تهران برخورد خواهد شد، گفت که با بررسی جدی این موضوع، حتما اخطارهای لازم به این افراد داده می‌شود و در صورتی که رعایت نکنند، احتمال دارد که طبق قوانین با محدودیت مواجه شوند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، کامبیز ناظریان با اشاره به اقدامات انجام شده برای برخورد با مشترکان پرمصرف، اظهار کرد: تمرکز صنعت برق بر این است که عدالت مصرف صورت بگیرد، درحال حاضر ۶۵ درصد مشترکان خانگی زیر الگو و حدود ۱۵ درصد نزدیک الگو مصرف می‌کنند، یعنی عملا حدود ۸۰ درصد مشترکان در مرز الگو و زیر الگو مصرف دارند.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد مشترکان از الگو مصرف فاصله دارند و ۶ درصد مشترکان نیز بالای دو برابر الگو مصرف، به مصرف برق اقدام می‌کنند که این تعداد معادل ۲۰ درصد کل مصرف برق تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با بیان اینکه تعداد این دسته از مشترکان محدود است اما با این حال سیاست های کنترلی را درنظر داریم، گفت: قطع برق تحت هیچ شرایطی در دستور کار صنعت برق نیست اما امکان دارد این دسته از مشترکان با محدودیت مواجه شوند.

ناظریان ادامه داد: سقف مصرف برای این دسته از مشترکان درنظر گرفته می شود و الزاما باید به آن متعهد باشند، درصورتی که رعایت نکنند، باتوجه به سیستم‌های درنظر گرفته شده که بخشی از آن‌ها مجهز به کنتورهای هوشمند هستند، محدودیت‌هایی را برای آن‌ها اعمال خواهیم کرد.

به گفته وی، تلاش ما بر این است که به این نقطه نرسیم و خود مشترکان نسبت به این مهم حساس باشند و رعایت کافی را داشته باشند، خط قرمز صنعت برق و مجموعه وزارت نیرو تامین برق مشترکان خانگی است یعنی اولویت تعریف شده بر این چارچوب است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار کرد: درخواست ما از مشترکان این است که نسبت به تنظیم دمای محیط خود بین ۲۴ تا ۲۶ درجه کولرهای گازی و در کولرهای آبی دور کند، در زمان پیک یعنی از ساعت ۱۲ تا ۱۸ اقدام و در زمان روز از روشنایی محیطی استفاده کنند.

ناظریان اظهار کرد: اگر در زمان پیک از وسایل برقی پرمصرف استفاده نشود، ۱۰ درصد صرفه‌جویی خواهد شد و همین صرفه‌جویی موجب می‌شود تا پیک را به سلامت پشت سر بگذاریم.

برخورد با ادارات پر مصرف چگونه خواهد بود؟

وی با اشاره به نحوه برخورد با ادارات پرمصرف نیز گفت: باتوجه به اینکه عمده مصرف تهران در بخش خانگی و تجاری بوده و مصرف صنایع کلا ۶ درصد است، بنابراین فرصت‌هایی که در حوزه مدیریت مصرف وجود دارد، در حوزه اداری و خانگی تعریف شده، در این بین دولت و وزارت نیرو تکلیفی که دارند این است که سخت‌گیرانه ترین سیاست‌های مدیریت مصرف را در بخش اداری تعریف کنند.

به‌گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ هیات وزیران مصوبه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن کلیه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و غیردولتی، بانک‌ها و حتی نیروهای مصلح الزاما موظف هستند که ۳۰ درصد از مصرف را در ایام گرم سال نسبت به‌ گذشته کاهش دهند و ضمن اینکه ۶۰ درصد مصرف خود را بعد از ساعت کاری اداری نسبت به روز کاری کاهش دهند.

ناظریان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده برای کلیه مجموعه اداری شهر تهران تمامی ساختمان‌ها مجهز به سیستم کنتور هوشمند شده‌اند و رصد لحظه‌ای برای مصرف تمام ادارات شهر تهران انجام می‌شود و این قابلیت را داریم که اعمال محدودیت کنیم.

وی با بیان اینکه در خردادماه برنامه‌های کنترل و بازدید آغاز شده، اخطارهای لازم را اعلام کردیم و از چند روز پیش استارت قطع برق اداراتی که رعایت نمی‌کنند را زدیم، گفت: تاکنون برق ۲۵ اداره پرمصرف را قطع کردیم و در این زمینه سختگیرانه‌ترین اقدامات را انجام خواهیم داد و ۱۰ درصد مصرف برق کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه این یک فرصت برای اعمال سیاست‌های مدیریت مصرف است، بسیاری از ادارات رعایت کردند، سیستم‌های سرمایشی را کاهش دادند، مولدهای خود تامین خود را در زمان پیک وارد مدار کردند و اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است، گفت: تاکید ما این است که ادارات از کولرهای گازی استفاده نکنند و در صورت ضرورت استفاده حتما روی دمای آسایش باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها