أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۷۱۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
معاون شهردار تهران خبر داد
موتورسیکلت ها از هر کجا و هر مدل که بخواهند عبور می کنند تا سریعتر برسند، از پیاده رو گرفته تا خط اضطرار تونل ها و حرکت مارپیچ و خلاف جهت، هر مدل که بخواهند حرکت می کنند و نه تنها برای خود و سرنشینان؛ بلکه برای سایر وسایل نقلیه اطرافشان و حتی عابران پیاده نیز مخاطره ایجاد می کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، موتورسیکلت ها در برخی معابر شهر تهران، به خصوص در محدوده مرکزی پایتخت ، معابر را تصرف کردند بگونه ای که نه خط ویژه و نه تعداد زیاد عابران پیاده و خودروهای سواری مانعی بر تردد سریع آنها نمی شود، بارها تعدد موتورسیکلت ها و نحوه رانندگی کردن آنها در خیابان ها، داد رانندگان سایر خودروها را در آورده است، بگونه ای که مسئولان را بر آن داشت که به جای برگزاری طرح های مقطعی برخورد و انضباط بخشی، راه حلی اساسی تر برای این واقعیت امروز شهرمان پیدا کنند.

فروردین ماه سال جاری بود که حجت الاسلام آقا میری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران پیشنهاد داد که به منظور ساماندهی تردد موتور سیکلت سواران یک مسیر اختصاصی برای آنها در نظر گرفته شود.

وی با اعلام اینکه حدود ۴میلیون موتور سیکلت در تهران وجود دارد که برای امرار معاش و یا تردد از آن استفاده می‌شود، گفته بود: تردد موتور سیکلت سواران موجب ناهنجاری های رفتاری و ترافیکی شده و لازم است که مقرراتی در راستای سهولت تردد و افزایش امنیت آنها با هدف کاهش تصادفات و فوت راکبان آنها ایجاد شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سیاست ایجاد مسیر تردد موتور سیکلت سواران در پیش گرفته شده، افزوده بود: تجارب سایر کشورها در ساماندهی موتور سیکلت ها با ایجاد مسیر تردد نشان از موفقیت دارد، لذا اختصاص بخشی از سطح عرض معابر بدون جدا کننده فیزیکی و تنها با رنگ و علامت خاص به عرض یک متر و ۲۰ سانتی متر پیشنهاد می شود و از صاحب نظران می خواهم که نظرات و پیشنهادات خود را تا آخر فروردین به کمیته عمران شورای شهر ارائه کنند.

 بنابراین گزارش، از آن زمان شهرداری تهران و پلیس واکنشی به این پیشنهاد نداشتند تا اینکه معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که راه اندازی خط ویژه تردد موتورسیکلت ها با توجه به تجربه موفق سایر کشورها، بسیار جدی است.

مجتبی شفیعی در مورد ایجاد مسیر تردد ویژه برای موتورسیکلت سواران در گفت وگو با ایسنا، می گوید: ما نباید صورت مسئله موتورسیکلت ها را پاک کنیم، چراکه موتور سیکلت در جامعه ما یک واقعیت است و تعداد آن نیز به هر دلیلی اعم از اقتصادی و غیر اقتصادی هر روز بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه پلیس اعلام کرده که حدود ۳ الی ۴ میلیون موتورسیکلت در تهران براساس شماره گذاری که انجام شده، فعال هستند، می افزاید: حتی اگر تعداد موتورسیکلت ها در تهران عددی زیر یک میلیون در نظر بگیریم،باز هم با عدد بزرگی مواجه می شویم که در معابر تهران تردد می کنند و نمی توانیم این انبوه موتورسیکلت ها و راکبان آنها را نادیده بگیریم و برایشان هیچ برنامه مشخصی نداشته باشیم.

شفیعی با اشاره به طرح ساماندهی موتورسیکلت‌های پایتخت که کلیات آن در شورای ترافیک تهران با حضور دستگاه های مختلف همچون پلیس، تصویب شد، می گوید: در این طرح به ساماندهی رفتار ترافیکی موتورسیکلت سواران توجه شده که البته علاوه بر مباحث قانون گرایی که نیاز به فرهنگ سازی دارد ،ما با موضوعاتی در مورد پلاک و هویت موتورسیکلت نیز مواجه هستیم که باید این مشکلات نیز رفع شود و برای هر سازمان تکالیفی در نظر گرفته شده است که علاوه بر مصوبه شورای ترافیک، در قرارگاه حمل ونقل نیز به مسئله ساماندهی موتورسیکلت ها تاکید شده است.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران می افزاید: یکی از مصوبات این طرح، ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت در برخی نقاط خاص است که در حال امکان سنجی معابر هستیم و باید در ابتدا این طرح به صورت آزمایشی در بخشی از شبکه حمل و نقل اجرایی خواهد شود که براین اساس با هدف ایمن سازی، تفکیک حرکت موتورسیکلت از خودرو ایجاد می شود که این طرح در بسیاری از کشورهایی که تعداد موتورسیکلت ها در آن بالا است،اجرا شده و موفق بوده و انضباط بهتری در شهر ایجاد شده است.

وی تاکید می کند: در حال حاضر در حال مطالعه برای امکان سنجی معابر پایتخت هستیم تا ببینیم این طرح یعنی ایجاد خط ویژه برای تردد موتورسیکلت ها در کدام قسمت شهر ایجاد شود و بعد از آن این طرح یعنی ایجاد خطوط ویژه برای تردد موتورسیکلت ها مدتی اجرا خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن،تسری می یاید اما در حال حاضر در حال مطالعه اجرای طرح هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها