يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۱۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
پوستر اربعین 1401 رونمایی شد و مسؤولان ستاد اربعین به اهمیت تحقق شعار «انا من حسین» تأکید کردند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، مراسم رونمایی از پوستر اربعین ۱۴۰۱ امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

۱۰ درصد زائران خارجی اربعین از مرز ایران عبور می‌کنند

در این مراسم، محمدتقی باقری، دبیر ستاد مرکزی اربعین با تقدیر از فعالیت‌های کمیته فرهنگی اربعین، گفت: در ستاد اربعین ۱۷ کمیته اصلی فعالیت دارند تا زائران در ایام اربعین به خوبی بتوانند به جمع زائران حسینی بپیوندند. البته از بین میلیون‌ها زائر اربعین که پیش‌بینی می‌شود، حدود ۱۰ درصد را زائران کشورهای همسایه تشکیل می‌دهند که از مرز ایران وارد عراق می‌شوند.

 

حماسه اربعین باید ۳ دستاورد داشته باشد

همچنین، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به اهمیت اربعین حسینی، گفت: اربعین باید سه ویژگی داشته باشد؛ به طوری که اول زائران اربعین توشه معنوی در زیارت کسب کنند و بعد هم حرکت زائران در مسیر پیاده‌روی اربعین برای ایران و عراق مفید باشد و مانع اختلاف‌افکنی توسط بیگانگان شود.

وی با بیان اینکه اربعین باید محور وحدت مردم و ملت ایران و عراق باشد، تصریح کرد: مردم کشورمان باید در مراسم اربعین به این نکته توجه داشته باشند که مردم عراق میزبان این مراسم هستند. بنابراین باید علاوه بر حفظ حرمت میزبان، قوانین این کشور را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام اباذری با اشاره به لزوم حفظ استقلال عراق، گفت: امسال شعار «انا من حسین» به عنوان شعار اربعین انتخاب شده است که از مسؤولان و مردم می‌خواهیم که بر اساس این شعار اقدامات لازم را انجام دهند.

برای تحقق شعار اربعین امسال تلاش شود

همچنین حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه شعار اربعین امسال بسیار هدفمند انتخاب شده است، گفت: این شعار برگرفته از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و گویای کلام خداست که می‌فرمایند: «اگر تو نبودی، جهان را هم نمی‌آفریدم».

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه شعار اربعین باید عملیاتی شود، خاطر نشان کرد: در برخی کشورها با وجود اینکه شعارهایی مدنظر قرار می‌گیرد، اما چون به آن ایمان ندارند، عملیاتی نمی‌شود. به طور مثال آمریکایی‌ها می‌گویند «ما به خدا ایمان داریم»، این امر در حالی است که آنها به خداوند ایمان نداشته و زندگی آنها بر پایه مادیات می‌گذرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها