کد خبر: ۵۰۷۱۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
نقدی بر سیاست انتخاب سرمربی جدید استقلال تهران
مدیرعامل باشگاه استقلال در حالی به عنوان مسئول مستقیم انتخاب سرمربی جدید آبی‌پوشان قلمداد می‌شود که در حال حاضر هیچ شفاف‌سازی درباره شاخصه‌ها و گزینه‌های احتمالی در این‌باره صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، همه حاشیه‌ها برای استقلال پس از جدایی فرهاد مجیدی از این تیم آغاز شد. آبی‌پوشان پایتخت که به تازگی رنگ قهرمانی را به خود دیده بودند، به یک‌باره همه خوشی‌های‌شان به عزا تبدیل شد و فرهاد مجیدی طی یک بیانیه‌ای در فضای مجازی با هواداران استقلال خداحافظی کرد.

اما ماجرا از جایی آغاز می‌شود که مدیران استقلال باید دست به کار شوند و راهی برای انتخاب فردی شایسته به عنوان جانشین مجیدی پیدا کند. اولین موضع رسمی مدیران استقلال در این باره این بود: «باشگاه استقلال به لطف خداوند و حمایت همه جانبه هواداران عزیز و گران‌قدر خود به مسیر پیش‌رو با قدرت برای فصل آینده ادامه خواهد داد و به همین منظور برای از دست ندادن زمان نقل و انتقالات و آماده‌سازی تیم، هیات مدیره پس از بحث و تبادل نظر  مصوب کرد که مدیر عامل باشگاه پس از مذاکره، سرمربی جدید را در اسرع وقت انتخاب و معرفی نمایند تا فرصت جهت نقل و انتقالات مغتنم شمرده شود.»

اما در این مدت گزینه‌های مختلفی به عنوان سرمربی استقلال مطرح شدند. امیرقلعه‌نویی، گابریل پین، آندره‌آ استراماچونی، مهدی رحمتی، الکس نوری، ‌ ساغلام، مورایس، جواد نکونام و... از برجسته‌ترین گزینه‌های جانشینی مجیدی در این چند روز بوده‌اند.

در این اسامی، شاید بتوان گفت تنها جواد نکونام بود که می‌توانست نزدیک‌ترین گزینه به هدایت استقلال باشد اما جواد نکونام ترجیح داد در فولاد بماند و در جمع آبی‌ها حضور نداشته باشد.

حدود ۱۲ روز از جدایی مجیدی و بدون سرمربی بودن باشگاه استقلال می‌گذرد اما مدیران باشگاه استقلال به نظر همچنان برنامه‌ی مشخصی برای انتخاب سرمربی ندارند. به نظر هیات مدیره پروسه انتخاب سرمربی جدید را به مصطفی آجورلو سپرده‌ و مدیرعامل باشگاه استقلال هم تا اینجای کار هیچ شفاف‌سازیی در این رابطه انجام نداده است.

آن‌هایی که به مدیرعامل باشگاه استقلال اعتماد دارند و قهرمانی آبی‌ها در فصل گذشته را مدیون او هستند، معتقدند که آجورلو و مدیران استقلال «چراغ خاموش» دارند پیش می‌روند اما با گذشت ۱۲ روز باشگاه استقلال به طور کلی ۲ بیانیه نسبت به سرمربی آینده آبی‌پوشان داده است که تقریبا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

بیانیه اول

«باشگاه استقلال فرآیند انتخاب سرمربی جدید را با جدیت و دقت دنبال می‌کند. مذاکره با گزینه‌های مدنظر در حال انجام است و اخبار مربوط بعد از حصول نتیجه در اختیار هواداران عزیز قرار می‌گیرد. همچنین هواداران عزیز مطمئن باشند فرآیند نقل و انتقالات از جانب باشگاه با تمام توان پیش می‌رود و تیم قهرمان ایران با قدرت در فصل جدید فوتبال حاضر خواهد شد.»

بیانیه دوم

«مذاکره با گزینه‌های مختلف جهت هدایت تیم استقلال با هدف ورود قدرتمند به فصل آینده با دقت فراوان در حال انجام است. این انتخاب حتما با لحاظ تمام جوانب و بر مبنای تداوم قهرمانی استقلال و حضور قدرتمندانه در فصل آینده صورت خواهد گرفت. لازم به ذکر است، اخبار دقیق و موثق درباره انتخاب سرمربی تیم استقلال از طریق رسانه رسمی باشگاه منتشر خواهد شد.»

افزایش نگرانی‌ها

بیانیه‌های باشگاه استقلال تا اینجای کار نتوانسته هیچ کمکی به شفاف‌سازی اوضاع و رفع نگرانی هواداران استقلال کند و از طرفی دیگر به شایعات بیشتر و گزینه‌های سرمربی‌گری بیشتری دامن زده است، تا جایی که در حال حاضر بیش از ۱۰ گزینه داخلی و خارجی به عنوان سرمربی آینده استقلال معرفی شدند.

این مساله نشان دهنده ضعف رسانه‌ای مدیران باشگاه استقلال است که نتوانستند افکار عمومی را به شکل درستی هدایت کنند و وقتی چنین اتفاقی رقم بخورد، بازار شایعات نیز بیش از پیش داغ می‌شود و آینده استقلال هم بیشتر از گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

با این وجود همه چیز هم‌چنان برای استقلال مبهم است و با این سیاست مبهم و پیچیده مدیران باشگاه استقلال، باید منتظر خبر ناگهانی مدیران استقلال مبنی بر انتخاب سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها