امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۰۷۱۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه مشترک مجلس و دولت درباره تامین امنیت غذایی خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه اخیر نمایندگان با وزرای جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی ، گفت: محور اصلی این جلسه مشترک موضوع صنایع کشاورزی و امنیت غذایی کشور بود.

وی افزود: در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی گزارشی در مورد اقدامات این وزارتخانه در بخش صنعت کشاورزی به نمایندگان ارائه کرد، افزود: در این گزارش به موضوع خرید تضمینی گوشت سفید و قرمز و مطالبی هم درباره پرداخت تسهیلات به کشاورزان و دامداران اشاره شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: پس از اظهارات وزیر نمایندگان نقطه نظرات خود را پیرامون گزارش وزیر کشاورزی مطرح کردند که اغلب مطالب آنها متفاوت با گزارش وزیر و آنچه که در بین کشاورزان وجود دارد، بود.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه در ادامه جلسه مشترک، رئیس بانک مرکزی نیز به نمایندگان گزارش داد، گفت: در گزارش آقای صالح آبادی به اختصاص 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان و دامداران اشاره شد، همچنین وزیر عنوان کرد که 90 هزار نفر از کشاورزان و دامداران برای اخذ وام ثبت‌نام کرده‌اند که تا کنون به 3 هزار نفر پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین میهمانان جلسه عنوان کردند که 70 هزار میلیارد تومان منابع برای خرید گندم از کشاورزان نیاز است که باید این میزان تامین شود و علاوه بر این مازاد تولید گندم و محصولات صنایع کشاورزی نیز از تولیدکنندگان خریداری خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نظر رئیس مجلس نیز در این جلسه این بود که به جایی اینکه وام نقدی به کشاورز و دامدار و کسانی که در زنجیره امنیت غذایی دخیل هستند داده شود ، با خط اعتباری 90 روزه به آنها کمک کرد، گفت: بنابراین قرار شد تا همین هفته جلسه‌ای در کمیسیون کشاورزی با حضور آقای قالیباف ، وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان مربوطه درباره تامین امنیت غذایی تشکیل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها