يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۲۰۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اولین مرتبه که در دنیا به یک زیرساخت حمله شد، حمله با «اکستاس نت» به زیرساخت هسته‌ای نطنز بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی دوشنبه شب با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: هر جا تهدید شکل می‌گیرد، ساختار و راهبرد متناسب با آن را با تدابیر ستاد کل نیرو‌های مسلح شکل می‌دهیم.

وی افزود: توانستیم شرکت‌های مهندسی، سایبری را سازماندهی کنیم و مبتنی بر ظرفیت‌های موجود کشور در راستای راهبرد دفاعی کشور استفاده کنیم. در حوزه سایبر نیازمند آزمایشگاه مرجع برای تشخیص تهدید و آنالیز هستیم که بخشی در حوزه دفاع و بخشی هم در حوزه کشوری و دانشگاه هاست.

برای ۵۱ شهر بالای ۱۰۰ هزار و بالای ۲۰۰ هزار نفر برنامه پدافند غیرعامل شهری تنظیم کردیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تقریبا هیچ حوزه‌ای نیست که ما رصد نکرده باشیم، تهدید را تشخیص نداده باشیم، راهبردش را احصا نکرده باشیم و ساختار و برنامه مقابله برایش تدوین نکرده باشیم.

وی ادامه داد: طبق اساسنامه مصوب سازمان پدافند غیرعامل، در همه وزارتخانه‌های کشور، یک معاون باید رئیس کمیته پدافند غیرعامل همان دستگاه باشد. خوشبختانه با تغییر دولت و رویکرد، نسبت به دولت قبل که مخالفت‌هایی را داشت و گلوگاه‌های حل نشده را جلوی ما می‌گذاشت، در این حوزه مساعدت‌هایی شده است.

سردار جلالی با اشاره به تدوین برنامه‌های پدافند غیر عامل برای همه استان‌ها گفت: با هماهنگی وزارت کشور، برای ۵۱ شهر بالای ۱۰۰ هزار و بالای ۲۰۰ هزار نفر برنامه پدافند غیرعامل شهری تنظیم کردیم که پارسال و امسال این برنامه‌ها را به موافقت نامه اجرایی تبدیل کردیم.

اولین حمله سایبری زیرساختی در دنیا، حمله به ایران بوده است

وی افزود: فناوری اطلاعات یا سایبری به صورت انفجارگونه در حال توسعه است و حوزه‌های گسترده دارد. طبیعتا صاحب فناوری زیرساخت آن را ارائه داده که بر آن تسلط هم دارد و با این اشراف و تسلط می‌تواند برای ما تهدید داشته باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: جنگ سایبری حدودا ۵ سال است با عرصه‌ها و الگو‌های جدید شکل گرفته است. در جنگ ارمنستان و قره باغ دیده شد که جنگ نظامی در فضای سایبری وارد شده است. شناسایی، فرماندهی و کنترل، حضور پهپاد‌ها و مراقبت‌های عملیات سایبری شده است.

وی ادامه داد: بر اساس اسناد رسمی، اولین مرتبه که در دنیا به یک زیرساخت حمله شد، حمله با اکستاس نت به زیرساخت هسته‌ای نطنز ایران بوده است. ویروس‌ها با پیشرفته شدن به سلاح سایبری تبدیل شدند که می‌توانند به زیرساخت نفوذ کرده، جمع و گسترده شوند، جمع آوری اطلاعات کنند و اطلاعات را بفرستند و فرمان تخریب بگیرند.

امروز الگوی جدیدی به نام جنگ سایبری زیرساختی داریم که مدل توسعه یافته ای از جنگ است

سردار جلالی گفت: امروز الگوی جدیدی به نام جنگ سایبری زیرساختی داریم که مدل توسعه یافته‌ای از جنگ است؛ این را نمی‌توانیم بگوییم امنیت سایبری، چون موضوعی کاملا پیشرفته است. با رژیم صهیونیستی درگیر هستیم، اما رسانه‌های صهیونیستی به اندازه رسانه‌های ما به حملات سایبری نمی‌پردازند. مردم باید از اخبار حملات سایبری مطلع باشند، اما نباید در اطلاع رسانی در این باره بزرگنمایی شود.

وی افزود:  قطعا دچار ولنگاری در شبکه‌های اجتماعی هستیم.در دولت گذشته به خاطر نگاه سهل انگارانه شبکه‌های اجتماعی را به خارجی‌ها واگذار کردیم. بالاخره در فضای سایبری نیازمند قانون هستیم. چرا که ۶ تا ٧ حوزه در فضای سایبری وجود دارد که نیازمند قانون است. این تنظیم مقررات یک قانون مادر می‌خواهد که مجلس باید تصویب کند.

در حمله سایبری به شهرداری، اطلاعات مردم تهران به سرقت نرفته است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: شهرداری‌ها در همه جای دنیا از سیستم‌های پیچیده امنیتی استفاده نمی‌کنند. در حمله سایبری به شهرداری، اطلاعات مردم تهران به سرقت نرفته است. شب اول حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری قطع موقت دادیم. پس از ۴ - ۵ ساعت ویروس را پیدا کردیم و خدمات به روال برگشت.

وی ادامه داد: اطلاعات بک آپ را پاکسازی کردیم و به سیستم آوردیم و بعد از آن اطلاعات دیگر را باز گرداندیم. هنوز ارزیابی دقیقی از اشکالات برطرف شده در شهرداری نداریم، اما برای اینکار برنامه‌ای تنظیم کردیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها