يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۲۵۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
پس از ترور پاسدار شهید حسن صیادخدایی به دست جوخه ترور موساد، محافل و مقامات رژیم صهیونیستی دائما از اقدامات احتمالی ایران برای انتقام صحبت می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، پس از ترور پاسدار شهید حسن صیادخدایی به دست جوخه ترور موساد، محافل و مقامات رژیم صهیونیستی دائما از اقدامات احتمالی ایران برای انتقام صحبت می‌کنند. هراس صهیونیست‌ها از اقدامات تلافی‌جویانه ایران به قدری بالاست که نمی‌توانند آن را پنهان کنند؛ بویژه پس از آنکه نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم در اظهاراتی تأیید کرد عملیات‌های خرابکارانه و ترور کارشناسان نظامی و هسته‌ای ایران به دست رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، مقامات کنونی و پیشین این رژیم بنت را آماج انتقادات خود قرار داده‌اند که چرا با اذعان به دست داشتن اسرائیل در ترور اخیر، انگیزه ایران برای انتقام را بیشتر کرد. 
 
به گزارش «وطن‌امروز»، در همین رابطه عاموس یادلین، رئیس سابق موساد در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است ایران مصمم است در پی حملات تروریستی اخیری که در خاک آن انجام و به رژیم صهیونیستی نسبت داده شده است، از اسرائیل انتقام بگیرد. 
 
یادلین با انتقاد از نفتالی بنت به خاطر اعلام کردن استراتژی جدید اسرائیل علیه ایران، گفت: فاش نکردن همواره سیاست بهتری است. وی اعلام کرده است: ایرانی‌ها قصد دارند با هدف ایجاد بازدارندگی مقابل اسرائیل و نشان دادن اینکه از خطوط قرمز پا فراتر گذاشته است، انتقام بگیرند. 
 
رئیس سابق سازمان تروریستی موساد در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با انتقام ایران، گفته است: ما اکنون با 3 تهدید استراتژیک ایران علیه اسرائیل در حال مقابله هستیم که عبارتند از توسعه برنامه هسته‌ای، استقرار نظامی در سوریه و پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان. 
 
چند ماه قبل بود که رژیم صهیونیستی از راهبرد جدید خود در زمان نخست‌وزیری بنت علیه ایران با نام «مرگ با هزاران جراحت» رونمایی کرد. ترور کارشناسان نظامی و هسته‌ای ایران که یک نمونه آن اوایل خردادماه سال جاری (ترور شهید صیادخدایی) انجام شد، از جمله برنامه‌های رژیم صهیونیستی در این راهبرد است. 
 
اسرائیل با این راهبرد خود که آن را مرگ با هزاران جراحت می‌داند، به دنبال این است با اقدامات متعدد خرابکارانه و ترور، از توسعه برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند. اما چقدر در نیل به این هدف موفق بوده است؟
 
در همین رابطه اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک اخیرا در گزارشی به بررسی میزان موفقیت‌آمیز بودن راهبرد موسوم به «مرگ با هزاران جراحت» پرداخته است. 
 
شورای آتلانتیک نوشت: «اگر مساله را از نگاه یک ناظر عادی بنگریم ممکن است به نظر برسد اسرائیل با ضربه زدن و ایجاد سردرگمی در میان مقام‌های ارشد ایرانی، در حال موفقیت است اما واقعیت برنامه هسته‌ای ایران، روز ششم ژوئن (16 خرداد) و در جریان نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشخص شد و با وجود تلاش‌های اسرائیل برای از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران، عمق پیشرفت‌های ایران مشخص شد. تهران همچنان به غنی‌سازی ده‌ها کیلوگرم اورانیوم با خلوص 60 درصد می‌پردازد، سانتریفیوژهای پیشرفته‌ IR6 را در تاسیسات زیرزمینی فردو نصب کرده و به تولید اورانیوم فلزی پرداخته است». در ادامه گزارش این اندیشکده آمریکایی آمده است: «در سایه این تحولات، اسرائیل همچنان موضع سوال‌برانگیز خود درباره «غنی‌سازی صفر» در قبال ایران را حفظ کرده است. آن هم در حالی که به برنامه جایگزین غیرواقعی تکیه کرده است. ادامه تحریم‌های اقتصادی، عملیات مخفیانه مختلف و تهدید برای بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران، نه برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف کرد و نه رفتارش را و جای تردید بسیار است که این موضوع در آینده نیز با موفقیت همراه شود».
 
شورای آتلانتیک نوشت: «مفهوم فشار حداکثری که در دوره ترامپ مطرح شده در جهانی که کمبود نفت وجود داشته و تمایل برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد، دیگر کارایی ندارد. درآمدهای ایران از صادرات نفت تحت رژیم کنونی تحریم‌ها نشان‌دهنده این واقعیت است. دولت بایدن نیز به دلیل افزایش قیمت‌ سوخت، تمایل چندانی برای افزایش فشارها ندارد. همسایگان عرب ایران در سراسر خلیج‌فارس نیز از منزوی کردن ایران بیمناک هستند و به نظر می‌رسد تمایلی برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران ندارند؛ موضوعی که باعث انتقاد آشکار دولت ترامپ از امارات عربی متحده برای نادیده گرفتن فرار ایران از تحریم‌ها شده بود».
 
در ادامه گزارش مورد اشاره شورای آتلانتیک آمده است: «این ایده که تهدید نظامی معتبری علیه برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد نیز ناصحیح است. بنابراین در حالی که اسرائیل همچنان به موفقیت‌های تاکتیکی چشمگیر خود می‌بالد، از لحاظ راهبردی در هدف خود برای جلوگیری ایران از داشتن یک برنامه هسته‌ای پیشرفته دستاوردی نداشته است».
 
اندیشکده شورای آتلانتیک با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در رسیدن به پیروزی علیه ایران، نوشت: «اسرائیل هنوز ذهنیت یک دهه قبل خود را نگه داشته است. حال آنکه جهان تغییر کرده و مخصوصا برنامه هسته‌ای ایران تکامل یافته است. در واقع، اساس سیاست اسرائیل همچنان بر این تفکر قرار دارد که یکی می‌تواند ایران را از قابلیت‌های هسته‌ای خود محروم کند، این در حالی است که برنامه هسته‌ای ایران دیگر چیزی که یک دهه پیش بود، نیست. ایران در فائق آمدن بر موانع فنی چشمگیری بویژه در زمینه غنی‌سازی و تولید سانتریفیوژ، موفق شده است. دانش در ایران گسترده شده و در ذهن تعداد بی‌شماری از دانشمندان هسته‌ای وجود دارد، بسیار بیشتر از آنکه بتوان آن را حذف کرد».
 
شورای آتلانتیک در بخش دیگری از گزارش خود درباره راهبرد شکست‌خورده اسرائیل تحت عنوان «مرگ با هزاران جراحت» علیه ایران، آورده است: «حتی اگر تاسیسات هسته‌ای ایران فردا به صورت معجزه‌آسایی ناپدید شوند، ایران قادر خواهد بود طی چند ماه آن را بازسازی کند چون دانش فنی آن در این کشور وجود دارد. نتیجه این است که اسرائیل در حال به دست آوردن موفقیت‌های تاکتیکی بوده، حال آنکه استراتژی‌اش علیه ایران در حال شکست است».
 
اندیشکده آمریکایی در پایان نوشت: «مقام‌های اسرائیلی باید به یاد داشته باشند که راندن ایران به گوشه و تغییر دادن معادله‌های بازدارندگی میان کشورها می‌تواند با یک پاسخ تند از سوی تهران همراه باشد که به یک تقابل منطقه‌ای منتهی شود».
 
اما با همه اینها رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد بپذیرد که نمی‌تواند با انجام عملیات‌های تروریستی و خرابکارانه، برنامه توسعه هسته‌ای ایران را متوقف کند. 
 
مقامات رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال مسیرهایی هستند تا از شکست راهبردی در مقابل ایران فرار کنند. روز گذشته «بنی‌گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان مراسم اعطای جایزه موسوم به «امنیت اسرائیل» برای سال ۲۰۲۲، خواستار تشکیل ائتلافی ضدایرانی به رهبری آمریکا شد که کشورهای عربی همسو با واشنگتن را نیز دربر می‌گیرد. 
 
«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: «در این روزها، دشمنان ما تسلیم نمی‌شوند و امنیت ما را در داخل و خارج تهدید می‌کنند».
 
پیش‌تر نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از تلاش آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور برای ایجاد ساختار دفاعی در برابر ایران خبر داده بود. 
 
هاآرتص گزارش داده بود در تماس‌های اخیر میان مقامات واشنگتن و تل‌آویو، بر لزوم تحکیم روابط تل‌آویو با امارات و چه‌بسا سعودی تأکید شده و یکی از اصلی‌ترین نگرش‌ها در این راستا تشکیل یک سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای برای مواجهه با موشک‌های بالستیک، کروز و پرنده‌های بدون سرنشین (پهپادهای) ایران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها