أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۷۲۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن اصفهان تأمین منابع مالی، افسارگسیختگی قرارداد بازیکنان فوتبال و تغییر قوانین مالیاتی را سه چالش اصلی باشگاه‌های ورزشی دانست و گفت: این چالش‌ها باعث می‌شود که تولیدکنندگان عرصه تولید را بر ورزش ارجحیت داده و کمتر به سمت آن بیایند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، محمدمهدی رمضانی با اشاره به مطالبه و چالش‌های جامعه ورزشی اصفهان در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی باشگاه‌ها تأمین منابع مالی مورد نیاز است. نبود منابع مالی کافی با توجه به شرایط اقتصادی فعلی یکی از مشکلات اساسی باشگاه‌ها و حامیان مالی و تولیدکنندگانی است که هدف اصلی‌شان تولید و حضور در خط تولید کشور است و قاعدتاً ورزش اولویت‌های بعدی آنها است.

 وی ادامه داد: با شرایط موجود حامیان مالی با توجه به روند مهارنشدنی قیمت بازیکنان، تجهیزات و زیرساخت‌ها باید مبالغ بیشتری را پرداخت کنند که همین امر کار را بسیار سخت کرده است تا جایی که برخی حامیان باشگاه‌ها را دچار تردید در سرمایه‌گذاری بیشتر در ورزش کرده است.

رمضانی افسارگسیختگی قرارداد بازیکنان فوتبال را دومین دغدغه مهم باشگاه‌های ورزشی اعلام کرد و افزود: قیمت‌ بازیکنان بسیار نجومی است و باعث شده بعضی از باشگاه‌ها به سمت جذب و عقد قرارداد با بازیکنان خارجی بروند، زیرا قیمت آنها با توجه به کیفیت مشابه در مسابقات ارزان‌تر است.

وی اضافه کرد: همین مسئله مشکلات بسیار زیادی برای کشور ایجاد خواهد کرد، از جمله خارج شدن منابع ارزی و دلار از کشور. همچنین باعث عدم توجه به بازیکنان سازی و پرورش استعدادها خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن اصفهان، گفت: دولت در عرصه قیمت‌گذاری و قرارداد بازیکنان ورود و یک متولی برای این امر مشخص کند، زیرا عدم کنترل این وضعیت نه تنها در دراز مدت به ورزش کشور ضربه خواهد زد، بلکه بسیاری از باشگاه‌ها را به سوی نابودی خواهد کشید.

رمضانی ادامه داد: فوتبال را به عنوان ورزش پرطرفدار کشور نمی‌توانیم حذف کنیم. پس در کوتاه مدت ابتدا باعث حذف رشته‌های دیگر شده و نهایتاً نوبت به کاهش خود تیم‌های فوتبال هم خواهد رسید. این موضوع یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های همه باشگاه‌ها در روزگاری نه چندان دور خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن اصفهان یادآور شد: سال‌ها پیش باشگاه ذوب‌آهن به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای در قالب ۵۲ تیم فعالیت می‌کرد. همین عوامل باعث شده روز به روز رشته‌ها و تیم‌ها کاهش پیدا کنند، زیرساخت‌ها دچار مشکل شده و به دلیل مبالغ قراردادها و بدهکاری‌های مرتبط، ساختن امکانات ورزشی و زیرساخت‌ها کاهش یافته و در برخی موارد صرف نظر شده است.

رمضانی تأکید کرد: در بحث ساماندهی و نظم دهی به این روند دولت باید کمک کند. افرادی که در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنند چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی دچار چالش شده‌اند و اگر قرار باشد پول بیشتری پرداخت کنند، ترجیح می‌دهند به اولویت‌های تولید و منابع خود بپردازند تا حق و حقوق سهامداران خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: صرف اینکه یک بازیکن بدون هیچ تغییرات فنی خاصی بخواهد قراردادش را در طول یک فصل حدود۵۰۰ تا  ۱۰۰۰ درصد افزایش دهد، واقعاً چیز عجیبی است و جای سؤال دارد. همین امر باعث جلوگیری از رشد و توسعه ورزش در جامعه خواهد شد. 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن اصفهان، سومین چالش مهم سر راه باشگاه‌های ورزشی را تغییر قوانین مالیات در سال‌های گذشته دانست و افزود: به نظر می‌رسد اگر این مشکل اساسی حل نشود، مشکلات بیشتر خواهد شد. قبلاً قوانین به شکلی بود که کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی را به سرمایه‌گذاری در امر ورزش ترغیب می‌کرد و بخش بزرگی از این هزینه‌ها با اسناد ارائه شده به عنوان هزینه مالیات این شرکت‌ها پذیرفته می‌شد. اکنون قوانین به شکلی تغییر کرده که کمتر تولیدی، کارخانه یا شرکتی تمایل نشان می‌دهد که بخشی از درآمد خود را به سمت ورزش بیاورد.

رمضانی معتقد است: معمولاً این هزینه‌ها به جای حضور در زیرساخت‌های ورزشی و تیم‌ها، در تبلیغات خیابانی، بیلبوردها و جای دیگر هزینه می‌شود. کرونا و کاهش درآمدها نیز یکی از عوامل مکمل این مشکلات شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت برای این قضیه هم فکر بکند تا با حمایت مجلس شاهد تغییر قوانین به نفع ورزش کشور باشیم، زیرا تغییر قوانین مالیاتی باعث شده بسیاری از کارخانه‌ها و اسپانسرها تمایلی به حضور در عرصه ورزش نداشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها