أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۷۵۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم به ۶ میلیون تن برسد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، محمد قربانی، معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری که در حال برگزاری است، گفت: پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم امسال افزایش یابد و به حدود ۶ میلیون تن برسد.

وی اضافه کرد: دلیل این مسأله اجرای سیاستی بود که براساس آن کشاورزان از کودهای فسفاته و پتاسه استفاده کردند که روی عملکرد محصول تأثیر بسزایی داشت.

قربانی با بیان اینکه برداشت گندم دیم هنوز آغاز نشده است، افزود: گزارشات فائو نیز حاکی از افزایش تولید غلات در کشور است.

وی همچنین با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه، گفت: این امر تأثیر بسزایی در تولید محصولات کشاورزی داشته است.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان صنعت دام و طیور کشور بعد از حذف ارز ترجیحی گفت: طیور گوشتی ۵٠ درصد این تسهیلات را دریافت کرده اند که رتبه اول را در لیست دریافت تسهیلات دارند.

وی اضافه کرد: دام‌های سبک، سنگین و روستایی ٣۵ درصد تسهیلات را دریافت کرده اند و رتبه دوم را دارند و گاوهای شیری و صنعتی نیز با دریافت ٧ درصد تسهیلات رتبه سوم را در این لیست دارند.

به گفته این مقام مسئول، تسهیلات مذکور با نرخ‌های ١٠، ١٢، ١۵ و ١٨ درصد در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها