يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۶۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
با صدور پیامی صورت گرفت؛
رئیس جمهور در پیامی درگذشت ادیب توانمند و محقق برجسته کشورمان مرحوم احمد مهدوی دامغانی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، سید ابراهیم رئیسی در این پیام با بیان اینکه این استاد فرهیخته در عرصه معارف اسلامی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، فقه و تفسیر آثار ماندگاری از خود به یادگار گذاشت، اظهار امیدواری کرد که آثار وزین این عالم متعهد و متخلق به اخلاق اسلامی توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان باشد.

متن پیام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت ادیب توانمند و محقق برجسته کشورمان مرحوم دکتر احمد مهدوی دامغانی مایه تاثر خاطر گردید.

این استاد فرهیخته، تحت تعالیم عالیه پدر بزرگوارشان مرحوم آیت‌الله شیخ محمدکاظم مهدوی دامغانی؛ احیا کننده حوزه علمیه مشهد، و در سایه ارادت به خاندان اهل بیت (ع) به کسب علوم دینی و فضایل اخلاقی پرداخت و در عرصه معارف اسلامی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، فقه و تفسیر، آثار ماندگاری از خود به یادگار گذاشت که امیدوارم آثار وزین این عالم متعهد و متخلق به اخلاق اسلامی توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان باشد.

اینجانب درگذشت این استاد گرانقدر را به اصحاب علم و ادب و قلم، علاقمندان، شاگردان و به ویژه خانواده گرامی آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها