يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۸۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۰۴ تير ۱۴۰۱
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ دلار و ۷ سنت معادل ۲.۷۹ درصد افزایش به ۱۱۳ دلار و ۱۲ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز 1401/04/04 |برنت 113 دلار و 12 سنت شد

به‌گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه بیش‌از 3 درصد افزایش داشت، اما دومین کاهش هفتگی را به‌خاطر نگرانی در مورد احتمال رکود اقتصادی در نتیجه افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی تجربه کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 دلار و 7 سنت معادل 2.79 درصد افزایش به 113 دلار و 12 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 3 دلار و 35 سنت معادل 3.21 درصد افزایش 107 دلار و 62 سنت معامله می‌شود.

جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز پنجشنبه گفت تمرکز بانک مرکزی بر مهار تورم بدون قیدوشرط است. به‌این‌ترتیب نگرانی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره بالا گرفته‌است.

حمله روسیه به اوکراین کمبود عرضه نفت در بازار در سال جاری میلادی را در شرایطی که تقاضا درحال بهبود از بحران کرونا بود بدتر کرده‌است. قیمت نفت به بالاترین رقم 147 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از 2008 را نشان می‌داد.

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت نفت توقف تولید لیبی به‌عنوان یکی از اعضای اوپک به‌خاطر ناآرامی در این کشور است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار نفت طی فصل تابستان شاهد تقاضای بالا و محدودیت عرضه خواهد بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس 30 ژوئن در مورد عرضه نفت گفتگو می‌کنند که احتمالاً به طرح قبلی افزایش تولید خود ادامه خواهند داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها