امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۰۸۰۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۰۵ تير ۱۴۰۱
رئیس پلیس فتا تهران از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار که با روش اسکیمر بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، سرهنگ داود معظمی گودرزی بیان کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران مراجعه و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حسابشان برداشت شده است.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات مالباختگان این پرونده، موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تهران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: تمام قربانیان این پرونده پس از خرید حیوانات خانگی از یک فروشگاه در نقطه ای از تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی افزود: مجرمان تحت پوشش کارگران یک مغازه بزرگ فروش حیوانات خانگی در تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کردند.

سرهنگ معظمی گودرزی اظهار کرد: ۲ نفر از مجرمان این پرونده شناسایی و پس از تشریفات قضایی، در محل اختفای خود و در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شدند.

رئیس پلیس فتا تهران گفت: متهمان اعتراف کردند که از بیش از ۲۸ نفر را با این روش به ارزش مالی حدود پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصا انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها