يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۱۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۰۷ تير ۱۴۰۱
باشگاه واتفورد به دلیل درخواست هوادارانش دیدار دوستانه برابر تیم ملی قطر را لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، واتفورد قرار بود در اردوی تمرینی اتریسش در جریان تمرینات پیش فصل 23-2022 برابر تیم ملی قطر به میدان برود. 
با این حال، هواداران این تیم خیلی زود نگرانی خودشان را از این توافق و برگزاری بازی با قطر اعلام کرده و نسبت به موارد نقض حقوق بشر و حقوق زنان در این کشور به مدیران آن تذکر دادند. 
در بیانیه منتشر شده از سوی دو مجمع هواداری این باشگاه آمده:« ما از این که باشگاه واتفورد قرار است در اردوی تمرینی با تیم ملی قطر بازی کند بسیار ناراحت و ناامید شدیم. از این تیم می‌خواهیم که حمایتش از حقوق بشر و حقوق زنان را در این بازی نشان داده و این موضوع را مستقیما با باشگاه مطرح کند.»


در نهایت سخنگوی باشگاه واتفورد در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره این بازی گفت:« این دیدار هرگز نهایی نشده بود و واضخ است که ما نباید در این بازی به میدان برویم.»
قطر در حال حاضر در رده پنجاه و یکم رده‎بندی فیفا قرار دارد و در ماه‌های آخر بارها و بارها از سوی گروه‌های بسیاری مورد حمله قرار گرفته است. آنها به این دلیل که میزبانی جام جهانی را برعهده دارند به صورت مستقیم به این رقابت‌ها صعود کردند و باید در گروه A برابر هلند، سنگال و اکوادور به میدان بروند تا شانس خودشان را برای صعود به مرحله بعدی امتحان کنند. 
بسیاری از هواداران و حتی بازیکنان تیم‌های مختلف به حواشی ایجاد شده درباره شرایط اجتماعی این کشور در ماه‌های اخیر اعتراض کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها