يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۱۶۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۰۷ تير ۱۴۰۱
ظهور یک بازیکن در سطح جهانی؛
ستاره تیم‌ملی والیبال ایران‌ نمایش فوق‌العاده ای را در دو هفته اول لیگ‌ملت‌ها از خود ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، از اوایل هفته اول لیگ ملت‌ها بو‌‌‌د که امین اسماعیل‌نژاد جایگزین صابر کاظمی در ترکیب 6 نفره تیم‌ملی والیبال ایران شد؛ قابل پیش‌بینی بود که با توجه به فرم فوق العاده اسماعیل‌نژاد در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا، او کاملا آماده باشد اما شاید هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که این پشت خط زن جوان تا این حد درخشان ظاهر شود.

با وجود عملکرد نه‌چندان خوب تیم‌ملی در هفته اول، امین اسماعیل‌نژاد نمایش‌های جذابی ارائه داد و نوید ظهور یک ستاره فوق العاده را در والیبال ایران داد؛ پرش‌های عجیب و غریب امین و قدرت دست حیرت انگیز او نگاه‌ها را به خود جلب کرد و حتی چند باری صفحات فدراسیون جهانی والیبال، اسپک‌های زیبای این بازیکن را به اشتراک گذاشت که‌ با تمجید کاربران نیز مواجه شد.

اسماعیل‌نژاد در هفته دوم و با هماهنگی بیشتر با محمدطاهر وادی فرم ‌به مراتب بهتری را از خود به‌نمایش گذاشت و در همه بازی‌های ایران لقب امتیازآورترین بازیکن تیم را یدک کشید. نه این که او دفاع نشد اما می‌توان به جرات گفت که مقابله او با مدافعان بزرگ دنیا به یک‌چالش سخت و پیچیده برای آن‌ها تبدیل شد.

امین ۲۵ ساله به قدری خوب بوده که حالا بالاتر از رقبای گردن کلفت خود مثل صابر کاظمی و بردیا سعادت پشت خط زن اول تیم ملی محسوب می‌شود. او خوب می‌داند که با توجه به این رقبا نه‌تنها باید کیفیت خود را حفظ کند که همین طوری به پیشرفت خود ادامه دهد؛ اتفاقی که در صورت رخ دادن می‌تواند او را به یکی از بهترین‌های دنیا در پست خودش تبدیل کند.

طی روزهای اخیر آماری از سوی FIVB در رابطه با امتیازآورترین بازیکن های لیگ ملت‌ها تا هفته دوم منتشر شد که بر این اساس امین اسماعیل‌نژاد در رتبه هشتم قرار داشت. در صدر این جدول نیز ستاره شناخته شده والیبال دنیا یعنی نیمیر عبدالعزیز هلندی مشاهده می‌شد.

در ادامه این آمار و ارقام های جالب این بار در بخش بهترین اسپکرها امین اسماعیل نژاد نگاه ها را به خود جلب می کند. ستاره ۲۵ ساله و‌ سورپرایز ایران در VNL2022 با ۱۱۳ اسپک‌ موفق بعد از نیمیر عبدالعزیز و برونو لیمای آرژانتینی در رتبه سوم قرار دارد که در نوع خود اتفاق خیره کننده ای محسوب می شود.

اما اگر با نگاه دقیق تری به این بخش توجه کنیم به این حقیقت می‌رسیم که امین اسماعیل نژاد با موفقیت ۵۸.۵۵ درصدی در اسپک های خود از هر فوق ستاره دیگری در لیگ ملت ها آمار بهتری را از خود به ثبت رسانده است؛ آماری که یک بار دیگر نشان می‌دهد پدیده والیبال ایران از چه کیفیت فوق‌العاده از برخوردار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها