أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۸۳۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۰۸ تير ۱۴۰۱
فاجعه در تگزاس
کشف 50 جسد و ۱۲ انسان نیمه‌جان در محفظه باریک تریلی رها شده در ایالت تگزاس، انگشت اتهام در زمینه سوءمدیریت بحران مهاجران غیرقانونی را متوجه کاخ سفید کرده است.
به گزارش پایگاه 598، تراژدی مرگ ده‌ها مهاجر محبوس در ایالت تگزاس، انگشت اتهام در زمینه سوءمدیریت بحران مهاجران غیرقانونی را متوجه کاخ سفید کرده است. کشف 50 جسد و ۱۲ انسان نیمه‌جان در محفظه باریک تریلی رها شده در کنار یک خط‌آهن در جنوب غربی شهر سن‌آنتونیوی این ایالت در ۲۴۰ کیلومتری مرز مکزیک، گواه آن است که دموکرات‌ها بعد از روی کار آمدن به جای دولت ترامپ، تنها صورت مسأله یک بحران تمام‌عیار را عوض کرده‌اند. 
 
از یک سال و نیم پیش که جو بایدن، رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا در همان آغاز کارش، فرمان توقف پروژه دیوار مرزی با مکزیک موسوم به دیوار ترامپ را صادر کرد و تلویحا برنامه‌های ضدمهاجرتی دولت پیش از خود را معلق گذاشت، مهاجران غیرقانونی بیشتری به خاک ایالات متحده هجوم آورده‌اند. به همین دلیل «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس، تراژدی اخیر را  گردن جو بایدن انداخته و سیاست‌های مرزی دولت او را مسؤول این مرگ‌ها خوانده است. او با اظهار اینکه دولت فعلی اقدامات لازم را برای امنیت مرزهای جنوبی انجام نداده است، گفت: «این نتیجه سیاست مرزهای باز بایدن و پیامد مرگبار بازگرداندن مهاجران است».
 
«ران نیرنبرگ» شهردار سن‌آنتونیو نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران این اتفاق را کمتر از یک تراژدی انسانی ندانسته است. عجیب آنکه حتی کشف این تریلی ۱۸ چرخ رها شده که ده‌ها مهاجر عمدتا لاتین را در محفظه یخچال‌دار اما خراب خود جا داده بود نیز نه توسط مأموران مرزی آمریکایی، بلکه در پی تماس یک کارگر محلی با پلیس که صدای فریاد محبوسان را از داخل تریلی شنیده بود، اتفاق افتاد. در پی این اطلاع‌رسانی، ماموران آتش‌نشانی با یک تریلی روبه‌رو شدند که جسدی بیرون آن افتاده بود و با باز کردن در بخش بار، چندین جسد در داخل آن دیده ‌شد. معمولا بعد از آنکه مهاجران فاقد مدرک از مرزهای جنوبی آمریکا عبور می‌کنند، قاچاقچیان انسان در نواحی دورافتاده با آنها ملاقات و اغلب آنها را با تریلی منتقل می‌کنند. 
 
کشف یک تریلی حامل مهاجران غیرقانونی در جنوب آمریکا با 50 کشته و 12 مصدوم
 
«چارلز هود» رئیس آتش‌نشانی سن‌آنتونیو در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به این فاجعه اعلام کرد عدم تهویه مناسب در کانتینر این تریلی که نه محفظه یخچال‌دارش کار می‌کرده، نه کولری داشت و نه در داخل آن آب خوردن یافت می‌شده، باعث مرگ 50 تن شده است. همه افراد محبوس داخل محفظه دچار گرمازدگی شدید در گرمای بیش از 40درجه تگزاس شده بودند. به گفته او حتی نجات‌یافتگان نیز دچار گرمازدگی شدید شده بودند و بدن‌های‌شان از شدت گرما داغ بود به طوری که وضعیت آنها تا زمان رسیدن به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نیز همچنان وخیم بوده است. 
 
در همین حال گزارش شبکه فاکس‌نیوز حاکی از ارائه اطلاعات متناقض در این باره از سوی پلیس و مقامات مربوط است، چرا که به وجود بیش از 100 مهاجر در این تریلی اشاره دارد. «مارسلو ابرارد» وزیر خارجه مکزیک با اشاره به وقوع این حادثه در ایالت تگزاس و اعزام کنسول مکزیک به محل حادثه، در یک توئیت، جزئیاتی را بر‌شمرده، از جمله اینکه دست‌کم ۲ نفر از افرادی که به بیمارستان منتقل شده‌اند اهل گواتمالا هستند و اینکه پلیس آمریکا ۳ نفر را در این رابطه بازداشت کرده است. این تریلی همچنین فاقد معاینه فنی بوده و به احتمال زیاد به ‌صورت غیرقانونی توسط قاچاقچیان استفاده می‌شده است. 
 
«ویلیام مکمانوس» رئیس پلیس سن‌آنتونیو نیز گزارش کرده که ۳ نفر در رابطه با این واقعه دستگیر شده‌اند. سخنگوی نیروی گمرک و مهاجرت آمریکا نیز گفته تحقیقات نیروهای امنیت ملی در رابطه با این پرونده جنایی ادامه دارد اما هنوز ارتباطی بین ۳ بازداشتی با ماجرا به دست نیامده و همچنین اطلاعاتی درباره چرایی رها شدن تریلی و زمانی که  مقامات سن‌آنتونیو می‌گویند تنها در ماه جاری حدود ۱۹ هزار مهاجر وارد این شهر ایالت تگزاس که تنها ۲۴۰ کیلومتر با مرز مکزیک فاصله دارد، به دست نیامده. این نخستین‌بار نیست که مهاجران نگون‌‌بخت در مسیر و در نزدیکی این شهر دچار حادثه می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند. در تراژدی مشابهی در سال ۲۰۱۷ جسد بی‌جان ۱۰ مهاجر در یک کامیون رها شده در پارکینگی در حومه سن‌آنتونیو کشف شد. با این حال حادثه اخیر یکی از مرگبارترین حوادث سال‌های اخیر در ارتباط با مهاجران در ایالات متحده به‌ شمار می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها