أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۸۳۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۰۸ تير ۱۴۰۱
مدیر اداره کشاورزی منطقه خرسون اوکراین اعلام کرد اوکراین بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی خود را از دست داده است.
اوکراین چند درصد از زمین‌های کشاورزی را از دست داد؟

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، ایگور گریگوریف، مدیر اداره کشاورزی منطقه خرسون اعلام کرد در پی درگیری نظامی با روسیه و از دست رفتن مناطقی نظیر دونباس، زاپوروژی، و خرسون، دولت اوکراین 16 درصد از زمین‌های قابل کشت در این کشور را از دست داده است.

وی افزود منطقه خرسون به تنهایی حدود 3 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داشت که با در نظر گرفتن حجم 60 تا 70 میلیون تنی تولید در کل اوکراین معادل 5 درصد کل تولید این کشور را به خود اختصاص می‌داد.6 درصد دیگر نیز مربوط به تولید منطقه زاپوروژی است. 3 تا 4 درصد دیگر نیز مختص منطقه دونباس بوده است. در مجموع این مناطق 13 تا 16 درصد کل تولید محصولات کشاورزی اوکراین را شامل می‌شدند که به نظر من ضرر بزرگی برای هر اقتصادی است.

دولت اوکراین اما معتقد است که در سایه درگیری نظامی با روسیه 25 درصد از زمین‌های قابل کشت خود را از دست داده است.

دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین، در روز 8 ژوئن اعلام کرد که امسال 75 درصد زمین‌های قابل کشت سال گذشته زیر کشت رفته‌اند.

البته مشکلات اوکراین در حوزه کشاورزی به این مسئله ختم نمی‌شود بلکه این کشور در فصل بهار با مشکل در صادرات محصولات برداشت شده در سال زراعی قبلی نیز مواجه بود. حجم این محصولات بیش از 23 میلیون تن اعلام شده است. 

از سوی دیگر بخش کشاورزی اوکراین با مشکل در تأمین سوخت مواجه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها