أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۸۴۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۰۹ تير ۱۴۰۱
۵۹۸ بررسی می کند؛
اصلاح طلبانی که طی 8 سال گذشته که فاجعه اقتصادی گریبان مردم را گرفته بود سکوت اختیار کرده بودند، طی یک سال اخیر شفا گرفته و زبان به بدگویی، تحریف و دروغ نسبت به دولت باز کردند.

آیا رئیس جمهور وعده گرانی در سال آینده داد؟/رئیسی لال‌ها را شفا داد اما اصلاح‌طلبان کماکان عوضی می‌فهمند!به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان ابتدای هفته جاری در ششمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم، برنامه‌ها و اولویت‌های آینده دولت سیزدهم را تشریح کرد. 

در این گفتگو که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد، رئیسی به صورت شفاف برنامه های اقتصادی دولت را تبیین کرد و به پرسش های مجریان پاسخ داد.

رییس‌جمهور گفت: اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باید قبل از دولت ما انجام می‌شد هرچقدر این موضوع به عقب افتاد، هزینه‌هایش بیشتر شد. ما کشور را با تورم ۶۰ درصدی و کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی تحویل گرفتیم؛ یعنی اگر ما اقدامی نمی‌کردیم الان با تورم بسیار بیشتری مواجه بودیم.

در بخشی از این گفتگو، رئیسی در پاسخ به سوال مجری که پرسیده بود "چرا بعضی از کالاها که جزو این 4 قلم اعلامی دولت نیست گران شده است" گفت: در شرایط فعلی تلاش ما این است که دولت کارهای تورمی نکند و از آن طرف تلاش کند که قیمت‌ها را در بازار کنترل کند. آنچه که شما سوال کردید، مردم می‌بینند بعضی از کالاها در بازار گران شده که جزو این کالاها نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه تفاوت در قیمت یک کالا باید دلیل داشته باشد، گفت: دلیل‌ تفاوت قیمت را اتحادیه صنفی یا سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کننده باید بیان کند که برای چه این کالا گران شد؟ می‌گویند دیروز ارز ترجیحی بود و امروز ارز آزاد یا ارز نیمایی است، یا برای اینکه مواد اصلی‌اش از خارج تهیه می‌شود، تورم جهانی اثر گذاشته و گران تهیه می‌شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: بارها گفته‌ام اتحادیه‌های صنفی و بخش‌هایی که قیمت کالا در اختیارشان است با مردم سخن بگویند، نه اینکه فقط دلیل داشته باشند برای قیمت‌گذاری، بلکه باید برای مردم تبیین کنند که علت گران شدن این کالا چیست. مثلاً در رابطه با دستمزد در شورای عالی کار تصمیم به افزایش گرفتند، یا در ارتباط با مسأله حمل و نقل و برخی موارد در قانون آمده است، یا مثلاً محاسبه نرخ ارز در حقوق گمرکی را قانون افزایش داده است. طبیعتاً وقتی حقوق گمرکی و هزینه‌های دیگر افزایش پیدا کرد، روی قیمت کالاها اثر می‌گذارد.

رئیس جمهور گفت: با مجلس صحبت کردیم تا برخی از افزایش‌ها قیمت‌ها با توجه به اینکه امسال اصلاح اقتصادی انجام دادیم، در سال جاری انجام نشود و به تأخیر بیندازیم که چند عامل تورمی در یک سال اتفاق نیفتد.

این بخش از سخنان رئیسی مورد توجه رسانه های اصلاح طلب قرار گرفت. اصلاح طلبانی که طی 8 سال گذشته که فاجعه اقتصادی گریبان مردم را گرفته بود سکوت اختیار کرده بودند، طی یک سال اخیر شفا گرفته و زبان به بدگویی، تحریف و دروغ نسبت به دولت باز کردند.

آیا رئیس جمهور وعده گرانی در سال آینده داد؟ / رئیسی لال‌ها را شفا داد اما اصلاح طلبان کماکان عوضی می‌فهمند!آیا رئیس جمهور وعده گرانی در سال آینده داد؟ / رئیسی لال‌ها را شفا داد اما اصلاح طلبان کماکان عوضی می‌فهمند!آیا رئیس جمهور وعده گرانی در سال آینده داد؟ / رئیسی لال‌ها را شفا داد اما اصلاح طلبان کماکان عوضی می‌فهمند!

 

آنها این بخش از سخنان رئیس جمهور را به صورت گسترده در رسانه های خود با تیترهای مختلف منتشر کردند، و به تحریف سخنان شفاف آیت الله رئیسی پرداختند.

آش این جریان تحریف تا حدی شور شد که دولت مجبور به واکنش در این زمینه شد؛

سخنگوی دولت در توئیتی و در واکنش به تحریف سخنان رئیس جمهور در گفت‌ وگوی تلویزیونی با مردم نوشت:

بهادری‌جهرمی: ادعای سیاست دولت برای گرانی در سال آینده تحریف است

۱- افزایش نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک از ۴۲۰۰ تومان به ETS که در قانون بودجه امسال آمده از احکامی است که آثار تورمی دارد.

آیا رئیس جمهور وعده گرانی در سال آینده داد؟/رئیسی لال‌ها را شفا داد اما اصلاح‌طلبان کماکان عوضی می‌فهمند!

۲ - رئیس‌جمهور گفت دولت برای کاهش آثار تورمی این مصوبه، لایحه دوفوریتی‌ به مجلس ارسال کرده است.

۳ - ادعای سیاست دولت برای گرانی در سال آینده، تحریف است.

همچنین احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت:

برخی سایت های خبری سخنان رئیس جمهور را تحریف و به جامعه القا کردند که گویا تورم بالاتری از سال آینده وجود خواهد داشت. 

با توجه به اینکه اجرای سیاست عادلانه کردن یارانه ها منجر به افزایش برخی اقلام به ویژه خوراکی های مورد نیاز مردم شده است، دولت تلاش کرده با ارسال لایحه‌ای دو فوریتی مانع افزایش قیمت تا سال آینده یعنی سال ۱۴۰۲ شود.

هیچ خبری درخصوص اقدامات تورم‌زای دولت در سال جدید، درست نیست. اساسا این اقدام اخلاقی نیست که در کنار همراهی مردم با دولت این فشار روانی برای آن‌ها ایجاد شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها