يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۴۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۰۹ تير ۱۴۰۱
قیمت طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۸۱۶ دلار و ۱۷ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز 1401/04/09

به‌گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت طلا طی چند روز گذشته نوسان داشت و بین پیامدهای افزایش شدید نرخ بهره بانک‌های مرکزی و خطر افزایش بیشتر تورم بالاوپایین می‌رفت. در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم طی دو دهه گذشته رسیده و احتمالاً بهترین عملکرد خود را در فصل بهار نسبت‌به 5 سال گذشته داشته‌است. شاخص دلار طی 2 روز از 103.80 به 105 رسید و باعث کاهش قیمت طلا شد. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران می‌کند.

قیمت طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 1816 دلار و 17 سنت رسید.

خبر کاهش 1.6 درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا ترس از رکود اقتصاد دنیا را بالا برده‌است. همچنین شرکت‌کنندگان بازار منتظر تصمیمات جدید فدرال‌رزرو آمریکا در اجلاس آینده این بانک هستند.

بانک مرکزی آمریکا قصد دارد نرخ بهره را بازهم جهت مهار تورم افزایش دهد. اقدامات انجام‌شده برای پایین آوردن تورم در سراسر دنیا مانع رشد اقتصاد خواهد شد، اما باید به‌سرعت انجام دهم شود تا قیمت‌ها بیش‌از این افزایش پیدا نکنند.

تحلیلگران بازار انتظار دارند قیمت طلا در روزهای آتی بین 1805 تا 1830 دلار در نوسان باشد.

ترس از رکود اقتصاد دنیا خرید دلار را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن افزایش داده که اصلا به نفع طلا نیست.

قیمت نقره امروز با 0.18 درصد کاهش به 20 دلار و 70 سنت رسید و پلاتین با 0.53 درصد افزایش 924 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها