يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۴۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۹ تير ۱۴۰۱
کارشناس هواشناسی برای امروز و فردا جوی آرام و پایدار همراه با تداوم هوای گرم را پیش‌بینی کرد و گفت: امروز در استان‌هایی مثل تهران، البرز و قزوین بر غلظت آلاینده‌های جوی و گرد و غبار هوا افزوده می‌شود و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز پنجشنبه نهم تیرماه وروزهای آتی را تشریح کرد.

کارشناس هواشناسی برای امروز و فردا جوی آرام و پایدار همراه با تداوم هوای گرم را پیش‌بینی کرد و گفت: امروز در استان‌هایی مثل تهران، البرز و قزوین بر غلظت آلاینده‌های جوی و گرد و غبار هوا افزوده می‌شود و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

وی افزود: برای روزهای شنبه در برخی مناطق شمال آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل یکشنبه و دوشنبه علاوه بر این در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر جنوب سیستان و بلوچستان جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدی موقتی رخ می‌دهد.

گودرزی خاطر نشان کرد: امروز و فردا در برخی مواقع جنوب غرب و برای روز شنبه در جنوب غرب و شرق سمنان و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز، افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را شاهد خواهیم بود که سبب کاهش دید می‌شود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: از لحاظ دمایی این هفته، هفته گرمی است و از اوایل هفته آتی از روز یکشنبه تا دوشنبه روند دمایی در نیمه شمالی کشور کاهشی خواهد شد و هوا در این مناطق خنک تر می‌شود.

وی افزود: طی چند روز آینده آب‌های جنوب کشور مواج است.

گودرزی درباره پیش‌بینی وضعیت آب وهوای تهران نیز گفت: امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌های غربی و جنوبی استان تهران وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک وجود دارد و بیشینه دمای هوا در ایستگاه مهر آباد تهران نیز امروز به ۴۱ درجه بلای صفر می‌رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها