يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۵۰۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۰۹ تير ۱۴۰۱
شفافیت جریان کالا و خدمات با راه‌اندازی سامانه مودیان؛
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی در تیرماه از سوی رئیس جمهور رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال رونمایی از سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی در تیرماه از سوی رئیس جمهور، گفت: تراکنش‌های مالی اصناف و کسبه از طریق سامانه‌های فروشگاهی از این پس پایه‌ای برای محاسبه مالیاتی آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه از طریق اجرای قانون قابلیت رصد کنترل نظام توزیع کالا و جلوگیری از احتکار شکل می‌گیرد، گفت: قطعاً اجرای این قانون منجر به مقابله با قاچاق کالا و هوشمند شدن نظام توزیع کالا در کشور می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در سال اول اجرای قانون با توجه به اینکه مردم با آن آشنا نبودن یکسری تسهیلات حمایتی برای آنها در نظر گرفته شده بود، اضافه کرد: در این یک سال گذشته برخی مالیات کسبه مورد بخشودگی نیز قرار گرفت و دلیل این موضوع هم این بود که در برخی مواقع کسبه اظهار کرده اند که بخشی از تراکنش‌ها مربوط به خرید و فروش نبوده و ممکن بوده به طور مثال فردی وامی را دریافت کرده و از دستگاه آن فرد برای نقد کردن کارت اعتباری استفاده کرد که این موارد مورد بخشودگی قرار گرفته است.

مرحبا با تاکید بر اینکه از سال دوم اجرای قانون قطعاً پایه دریافت مالیات بر اساس سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی خواهد بود، ادامه داد: از طریق این سامانه و پایانه تراکنش‌ها شفاف می‌شود اما بازاریان و کسبه نیز باید در نظر داشته باشند که هر تراکنشی که پس از این انجام می‌شود به منزله خرید و فروش محاسبه می‌شود و مالیات از آن اخذ می‌شود که باید اصناف و بازاریان در این موضوع دقت لازم را در حین اجرای قانون داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای قانون مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی جلوی ناعدالتی‌ها در پرداخت مالیات‌ها گرفته خواهد شد، اظهار کرد: قطعاً با ایجاد این پایانه‌ها سازوکاری واحد برای کل کالاهای کشور ایجاد می‌شود و جلوی احتکار گرفته می‌شود و مالیات از بخش غیرمولد و دلال‌بازی که پیش از این فرار مالیاتی محسوب می‌شد نیز اخذ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون محاسن فراوانی برای بخش تولید و اقتصاد کشور خواهد داشت، عنوان کرد: اخذ مالیات و استفاده از آن در زیرساخت‌های کشور می‌تواند برای پیشرفت کشور مفید باشد و به رشد غیرتورمی اقتصاد کمک کند.

نماینده آستارا در مجلس با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان حذف ممیزی و شفاف شدن اخذ مالیات‌ها خواهد بود، بیان کرد: از طریق این سامانه و پایانه اطلاعات مودیان شفاف می‌شود و بر کارآمدی اخذ مالیات‌ها تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.

مرحبا با تاکید بر اینکه از طریق اجرای قانون قابلیت رصد کنترل نظام توزیع کالا و جلوگیری از احتکار شکل می‌گیرد، گفت: قطعاً اجرای این قانون منجر به مقابله با قاچاق کالا و هوشمند شدن نظام توزیع کالا در کشور می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها