يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۵۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۱ تير ۱۴۰۱
در پی قتل یک آمریکایی آفریقایی تبار در شهر آکرون در ایالت اوهایو، مردم این منطقه تظاهراتی گسترده برگزار کردند که به درگیری با پلیس آمریکا منجر شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روسیا الیوم، «جایلند واکر» جوان ۲۵ ساله آمریکایی آفریقایی تبار روز گذشته در پی ارتکاب یک تخلف رانندگی، مورد تعقیب یک گشتی پلیس آمریکا قرار گرفته بود.

واکر پس از فرار هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفت و در نهایت کشته شد. پلیس آمریکا در شهر آکرون ایالت اوهایو مدعی شده که واکر در هنگام فرار، به سوی پلیس آمریکا آتش گشوده است. آنها همچنین اعلام کرده‌اند که در خودروی این جوان سیاهپوست، یک قبضه سلاح کشف و ضبط کرده‌اند.

منابع محلی در ایالت اوهایو نیز با اشاره به اینکه پلیس آمریکا جزئیات این حادثه را منتشر نکرده، اعلام کردند که در جریان قتل این جوان آفریقایی تبار، نیروهای پلیس بیش از ۹۰ گلوله به سوی وی شلیک کرده‌اند.

منابع آمریکایی اعلام کردند که پلیس آمریکا در پی این حادثه نیروهای پلیس دخیل در قتل این جوان سیاه‌پوست را تا زمان پایان تحقیقات به طور موقت بازداشت کرده است.

در پی کشته شدن این جوان سیاه‌پوست آمریکایی، مردم شهر آکرون که بیشتر از آفریقایی تبارها هستند اقدام به برگزاری تظاهراتی گسترده کردند.

در جریان این تظاهرات مردم شعارهایی علیه سرکوب سیاهان در آمریکا سر داده و خواستار توقف این اقدامات شرم آور شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها