يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۵۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۱ تير ۱۴۰۱
شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 12 هزار و 83 واحد همراه شد.
کاهش 12 هزار و 83 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم یک روند کاملاً ریزشی به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات اولین روز هفته با کاهش 12 هزار و 83 واحدی به رقم یک میلیون و 501 هزار و 632 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 4 هزار و 277 واحد به رقم 417 هزار و 203 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 931 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 6.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 364 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 46 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.8 درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن یک درصد افت کردند، شاخص آزاد شناور 0.91 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.99 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.56 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای مهم بازارساز در کاهش شاخص بورس مؤثر بودند، به گونه‌ای که بیشترین اثر کاهشی را نماد شرکت فولاد مبارکه، پتروشیمی پارس، ایران‌خودرو، بانک ملت، ملی مس ایران، شستا و پالایش نفت بندرعباس بر عهده داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 202 واحد عقب‌نشینی کرد و به رقم 20 هزار و 209 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 125 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم بیش از 350 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 3.6 میلیارد تومان سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 237 فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 289 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس ایران 7 هزار و 200 میلیارد تومان شد.

امروز نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین،‌پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، فولاد غدیر ایرانیان، بانک دی و نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها