يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۵۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۱۲ تير ۱۴۰۱
مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با الزامی شدن تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، زائران اربعین، امسال برای سفر به عراق نیازی به ارائه جوابیه منفی آزمایش PCR ندارند و داشتن کارت واکسیناسیون کافی است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، سفر اربعین سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، با محدودیت‌هایی همراه بود؛ به طوری که بر اساس سهمیه اختصاص یافته از سوی عراق، ۶۰ هزار نفر به صورت هوایی با داشتن جوابیه منفی آزمایش PCR امکان تشرف به عراق را داشتند. اما امسال هنوز محدودیتی از سوی عراق ابلاغ نشده و میلیون‌ها عاشقان حسینی در انتظار تشرف به زیارت کربلا در اربعین هستند.

ستاد مرکزی اربعین نیز پیش‌بینی سفر بیش از چهار میلیون ایرانی به عراق در ایام اربعین را کرده و به منظور حفظ سلامت زائران برنامه‌هایی را اجرایی کرده و حتی در نخستین اطلاعیه، محدودیت‌هایی را در نظر گرفته که تزریق دُز یادآور از جمله آنهاست.

امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به روند پیش ثبت‌نام زیارت اربعین اظهار داشت: با توجه به نامشخص بودن وضعیت کرونا در منطقه، هنوز به طور قطعی نمی‌توان درباره وضعیت اربعین امسال اظهار نظر کرد. با این وجود، بر اساس توافق اولیه، زائران ایرانی بدون محدودیت در مراسم راهپیمایی اربعین حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای تشرف زائران کشورمان به زیارت اربعین در نظر گرفته شده است، افزود: وزارت بهداشت به منظور حفظ سلامت زائران کشورمان مقرر کرده که علاقه‌مندان به تشرف به عراق در ایام اربعین دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؛ به طوری که افرادی که هر چند دُز واکسن کرونا زده باشند، در صورتی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن کرونای آنها گذشته باشد، باید یک دُز واکسن به عنوان دُز یادآور تزریق کنند.

کوثری با اشاره به اینکه پیش ثبت‌نام در سامانه سماح در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این سامانه وضعیت افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند، با اتصال به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت احراز خواهد شد و از اعزام افرادی که دُز یادآور را تزریق نکرده باشند، جلوگیری می‌شود.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تلاش ما سفر ارزان و آسان برای زائران اربعین است، گفت: امسال قرار بود برای خروج زائران از کشور، جوابیه منفی آزمایش PCR نیز الزامی شود، اما برای سهولت و ارزان شدن سفر زائران، انجام آزمایش PCR قبل از سفر برای زائران اربعین حذف شد و به این ترتیب داشتن کارت واکسیناسیون کافی است.

به گزارش فارس، اربعین امسال زائران می‌توانند به صورت زمینی و هوایی به عراق سفر کنند. البته نام‌نویسی در سامانه سماح الزامی است و در صورت قطعی شدن اعزام‌ها یا اعمال محدودیت از سوی طرف عراقی، از بین افرادی که در این سامانه پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، امکان اعزام وجود دارد. همچنین امسال در ایام اربعین مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی برای تردد زائران پیش‌بینی شده است و موکب‌های اربعینی برای اسکان روزانه ۴۰۰ هزار نفر و توزیع روزانه یک میلیون پرس غذا در مرزهای چهارگانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها