يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۵۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۱۲ تير ۱۴۰۱
منابع خبری اعلام کردند؛
منابع رسانه ای از ورود یک نفتکش جدید جمهوری اسلامی ایران به بندر «بانیاس» در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از العهد، منابع رسانه ای از ورود یک نفتکش جدید جمهوری اسلامی ایران به بندر «بانیاس» در شمال سوریه خبر دادند. این منابع اعلام کردند: مواد نفتی که به بندر بانیاس رسیده، حاصل فعال سازی خط اعتباری میان دمشق و تهران است.

بر اساس این گزارش، این سومین نفتکشی است که در طول چند هفته اخیر وارد سوریه شده است. ورود نفتکش جمهوری اسلامی ایران به سوریه همزمان با سفر وزیر خارجه کشورمان به دمشق اتفاق افتاد.

در اواخر خردادماه بود که منابع رسانه ای از نهایی شدن خط اعتباری یک میلیارد دلاری میان ایران و سوریه خبر دادند. گفتنی است، روز گذشته حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات سوری دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار با همتای سوری خود، تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه میان دو کشور را نشانه ای از عمق راهبردی روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه عنوان و سفر اخیر بشار اسد رییس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در این راستا توصیف نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش بی بدیل سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه، به ویژه در عراق و سوریه و همچنین مجاهدت های آن شهید بزرگوار و سایر مدافعین حرم، تاکید کرد در هم آمیختن خون شهیدان ایرانی و سوریه ای در مقابله با تروریسم و گروه های تکفیری، سرمایه بزرگی برای همدلی دو ملت به وجود آورده است که بایستی بنای مستحکمی از دوستی، بر پایه این سرمایه بزرگ ایجاد شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها