أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۸۶۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۱۲ تير ۱۴۰۱
منابع رسانه ای از ورود یک نفتکش ایرانی جدید به بندر بانیاس سوریه همزمان با سفر وزیر حارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور خبر دادند.
ورود نفتکش ایرانی به بندر بانیاس همزمان با سفر امیرعبداللهیان به سوریه

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای از ورود یک نفتکش جدید جمهوری اسلامی ایران به بندر «بانیاس» سوریه همزمان با سفر وزیر خارجه ایران به دمشق خبر دادند.

خبرگزاری یونیوز به نقل از منابع آگاه نوشت که مواد نفتی که از طریق این نفتکش در عصر دیروز (شنبه) وارد بندر بانیاس شد، حاصل فعال سازی خط اعتباری جدید میان دمشق و تهران است.

این سومین نفتکشی است که در چند هفته اخیر وارد آبهای سوریه می شود و ورود آن همزمان با سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران به دمشق است.

پیشتر روزنامه سوری الوطن به نقل از منابع آگاه از پهلو گرفتن دو نفتکش ایرانی در سواحل سوریه  در روز ۱۲ ژوئن گذشته خبر داده بود و این اقدام را اولین نشانه‌های فعال شدن خط اعتباری جدید بین ایران و سوریه اعلام کرده بود.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه در تهران نوشت که وصول نفتکشها به صورت طبیعی، طبق جدول‌های زمانبدی‌شده مشخص و بدون تاخیر ادامه خواهد یافت.

به گفته این منابع، دلیل تاخیر در ورود نفتکشهای ایرانی به آبهای سوریه طی ماه‌های گذشته، ناشی از اصلاحاتی است که در سازوکار خط اعتباری بین دو کشور پس از تشکیل دولت جدید در ایران رخ داده است. تسریع در فعال‌سازی توافقات یکی از موضوعات مورد بحث بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سفر اخیرش به تهران بود که این سفر به حل و فصل قرارداد فنی و تسریع در ارسال نفت کمک کرد و دو نفتکشی که دیروز وارد شدند؛ نخستین ثمره این سفر است که شاهد همکاری‌های اقتصادی بیشتر دو کشور خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته وارد فرودگاه دمشق شد تا با مقامات سوریه درباره جدیدترین تحولات منطقه ای و جهانی رایزنی کند. فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز در استقبال از امیرعبداللهیان در فرودگاه، گفت: این سفر بسیار مهم است و پس از تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی صورت می‌گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها