أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۸۷۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۳ تير ۱۴۰۱
بر اساس آمار منتشرشده از سوی کنسرسیوم خرده‌فروشی نیلسن انگلیس، افزایش قیمت در فروشگاه‌ها این کشور به بالاترین میزان از سال 2008 تاکنون رسیده است.
قیمت اجناس در فروشگاه‌های انگلیس رکورد 14 ساله را شکست

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنسرسیوم خرده‌فروشی نیلسن انگلیس گزارش داد، افزایش قیمت مواد غذایی و کم شدن هزینه‌کرد از سوی مردم باعث شده تا قیمت تورم در فروشگاه‌ها انگلیس به بالاترین میزان در 14 سال گذشته برسد.

افزایش هزینه‌های توزیع و تامین در کنار کاهش خرید مردم از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت‌ها عنوان شده است. فقط در ماه ژوئن تورم مواد غذایی در این کشور به بالاترین میزان از حدود سال 2008 به بعد رسیده است. بالا رفتن قیمت کود در کنار نهاده‌های دامی از دلایل دیگر رشد تورم مواد غذایی در انگلیس عنوان شده است.

دفتر آمار انگلیس نیز اخیرا گفته که تورم در این کشور به خاطر افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت به بالاترین میزان در 40 سال گذشته رسیده است.

مایک واتکینز، دبیر کنسرسیوم خرده‌فروشی نیلسن انگلیس می‌گوید: شرایط به گونه‌ای است که مردم کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجبور کرده عادت‌های خرید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر دهند.

وی گفت: همگام با افزایش تورم به خاطر بالا رفتن قیمت سوخت، مسافرت و حالا مواد غذایی، مردم به احتمال زیاد مخارج خارج از خانه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش خواهند داد و به سمت فروشگاه‌ها می‌روند که اجناس ارزان‌تری عرضه می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها