يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۷۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۱۴ تير ۱۴۰۱
گفته می شود ستاره خارجی استقلال می تواند با پرداخت حق فسخ خود از این تیم جدا شود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، باشگاه استقلال در حالی از مدیربرنامه کوین یامگا شکایت کرده که ساپینتو بعد از تماشای فیلم بازی‌های استقلال در فصل بیست و یکم تأکیده کرده این فرانسوی تحت هر شرایطی در استقلال بماند. در واقع یامگا جزو بازیکنان مورد تأیید سرمربی استقلال است و او می‌خواهد فصل بیست و دوم را با حضور این بازیکن آغاز کند.

در عین حال که قرار است تمرینات استقلال از چهارشنبه آغاز شود، هیچ خبری از بازگشت یامگا نیست و باشگاه استقلال نیز بلیتی برای بازگشت بازیکنش به تمرینات تهیه نکرده تا احتمال جدایی هافبک - مهاجم آبی‌ها که تحت قرارداد با باشگاه هم هست، قوت بگیرد.

روزی که یامگا با باشگاه استقلال قرارداد دو ساله منعقد کرد، در قراردادش ‌بندی را برای جدایی هم لحاظ کرده است و اگر پیشنهادی از تیم‌های خارجی داشته باشد می‌تواند با پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار دلار باشگاه را ترک کند. این بند ممکن است بعد از شکایت رسمی باشگاه استقلال از مدیربرنامه یامگا فعال شود و این بازیکن به سمت جدایی از استقلال برود و فصل بیست و دوم در استقلال دیده نشود.

بعید نیست که مدیربرنامه یامگا برای تلافی بابت شکایتی که از سوی باشگاه استقلال مطرح شده، این بازیکن را ترغیب به حضور در تیم‌های خارجی کند کما اینکه پیش‌تر نیز دیدیم شخص مورد نظر در صفحه شخصی خود صراحتاً از انتقال بازیکن تحت قراردادش به لیگ امارات یا قطر پرده برداشته بود. در واقع شکایت استقلال ممکن است یامگا را به سمت جدایی از استقلال پیش ببرد و این بازیکن هم به مانند رودی ژستد از استقلال جدا شود.

مدیران باشگاه استقلال گرچه دلخوش به قرارداد دو ساله این بازیکن هستند اما یامگا برای جدایی از استقلال اهرم‌های لازم را در اختیار دارد و با پرداخت حق انتقال می‌تواند از این باشگاه جدا شود.

آنچه مسلم است در شرایط فعلی باشگاه استقلال باید به‌سرعت تکلیف خود را با این بازیکن بداند. اگر قرارداد آن‌چنان سفت و سخت منعقد شده که یامگا باید به تمرینات استقلال بازگردد که مشکلی نباید در میان باشد و یامگا نیز باید از چهارشنبه در تمرینات استقلال دیده شود اما اگر باشگاه استقلال دست این بازیکن را برای جدایی باز گذاشته باشد که همواره بازیکنان خارجی بند جدایی را در قرارداد خود لحاظ می‌کنند و یامگا هم همین اقدام را پیش از عقد قرارداد کرده، حفظ این بازیکن که فصل پیش ۱۰ بار برای استقلال گل زد، دشوار می‌شود.

یامگا فقط در یک صورت می‌تواند برود

ماندن وریا مشروط به جدایی یامگا

به موازات اخباری که درباره جدایی کوین یامگا به گوش می‌رسد و ممکن است این بازیکن فصل بعد در ترکیب استقلال حضور نداشته باشد، اخباری هم درباره تصمیم‌گیری دوباره درباره ‌وریا غفوری از کانون استقلال مخابره می‌شود که ممکن است بی‌ارتباط با موضوع جدایی یامگا نباشد. وریا قابلیت بازی در پست گوش راست را دارد و می‌تواند در پستی که فصل پیش بیشتر در اختیار یامگا بود، بازی کند.

البته موضوع او و باشگاه استقلال هنوز حل نشده باقی مانده و هیچ کس بدرستی نمی‌داند که سران باشگاه استقلال چه تصمیمی درباره تمدید قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال دارند. حتی وریا از عقد قرارداد با فولاد خوزستان نیز خودداری کرده و همچنان منتظر است از سوی باشگاه استقلال اقدامی در راستای تمدید قرارداد او انجام شود. تردیدی نیست اگر یامگا از استقلال برود، شانس وریا برای حضور دوباره در ترکیب استقلال فزونی بگیرد و این بازیکن دوباره برای استقلال به میدان برود.

البته ایده‌آل برای استقلال حفظ تمام سرمایه‌ها است کما اینکه فصل پیش نیز حضور توأمان حردانی، غفوری و یامگا جناح راست استقلال را بسیار رعب آور کرده بود و اگر فصل بعد نیز همه این بازیکنان در ترکیب استقلال قرار بگیرند، امیدواری بیشتری به موفقیت استقلال در لیگ بیست و دوم خواهد بود. استقلال به واقع به همه نیروهای موثر فصل پیش خود نیاز دارد که این سه بازیکن در بالاترین سطح از آمادگی و اثر گذاری قرار داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها