يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۸۲۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۱۴ تير ۱۴۰۱
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت:‌حجم کالای قاچاق لوازم‌خانگی ۱.۷ میلیارد دلار و حجم کالای غیر قاچاق در این بخش ۴.۳ میلیارد دلار است.
لوازم خانگی سالانه به ارزش 1.7 میلیارد دلار قاچاق می شود

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ،محمد مهدی برادران امروز در نشست مشترک دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور رؤسای سازمان‌های صمت سراسر کشور که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۸ راهبرد را وزارت صمت در نظر گرفته است که اولین راهبرد در این زمینه بحث ولایت‌مداری زیرا حضرت آقا مکرراً خواسته‌اند که ما مبارزه با قاچاق کالا و ارز را داشته باشیم و ایشان نسبت به این موضوع بسیار حساس هستند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: راهبرد دوم ما‌ هم‌افزایی بین دستگاهی و استانی در رده‌های مختلف در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.‌

وی افزود: راهبرد سوم  ما در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانونمند و نظام بودن در این موضوع است.

برادران اظهار داشت: راهبرد چهارم همه‌جانبه بودن و راهبرد پنجم قانونی بودن و راهبرد  ششم استمرار در کار و‌ راهبرد هفتم جدیت و در نهایت راهبرد هشتم توجه به پیوست اجتماعی و فرهنگی  و افکارسنجی مردم و ارتباط با رسانه در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی با بیان اینکه هدف ما از مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمرکز بر روی قاچاقچیان کلان و سازمان یافته است، گفت: قاچاقچیان کلان در بازار حجم میلیارد دلاری را جابه‌جا می‌کنند.‌

وی افزود: متأسفانه در بازار شاهد هستیم که کارتن لوازم خانگی با قیمت ۲ میلیون تومان فروخته می‌شود و این نشان می‌دهد که قصد سوء استفاده از آن را دارند.

برادران گفت: برنامه وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق بر اساس اولویت‌بندی در ابتدا مبارزه با کالاهای قاچاق در بخش قطعات خودرو سپس لوازم خانگی و همچنین محصولات دخانی است و بعد از آن نیز در حوزه لوازم آرایشی ؛ پوشاک؛ اسباب‌بازی و پتروشیمی‌ها وارد خواهیم شد.

وی با اشاره به قاچاق اسباب‌بازی اظهار داشت: حجم قاچاق در این بخش سالانه ۵۰۰ میلیون دلار است.

برادران افزود: در بخش لوازم و قطعات یدکی خودرو بیش از ۲ میلیارد دلار سالانه کالای قاچاق جابه‌جا می‌شود و به اضافه کالاهای تقلبی حجم کالاهای قاچاق و تقلبی در بخش لوازم و قطعات یدکی خودرو به دو نیم میلیارد دلار در سال می‌رسد.

برادران با بیان اینکه حجم بازار لوازم‌خانگی در کشور ۶ میلیارد دلار است، بیان داشت: حجم کالای قاچاق لوازم‌خانگی ۱.۷ میلیارد دلار  و حجم کالای غیر قاچاق در این بخش ۴.۳ میلیارد دلار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها