أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۸۸۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۱۵ تير ۱۴۰۱
افزایش قیمت گاز در اروپا به خاطر کاهش عرضه روسیه و تعطیلی موقت نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه، باعث شده قیمت برق در این قاره به بالاترین رقم برسد.

قیمت برق در اروپا باز هم رکورد زد| هر مگاوات 366 یورو

به‌گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم، بالا رفتن قیمت گاز طبیعی در بحبوحه بی‌ثباتی عرضه روسیه باعث شده قیمت برق در اروپا به رکورد جدیدی دست یابد.
 برق آلمان برای تحویل در سال آینده میلادی که شاخص قیمت برق اروپا را تعیین می‌کند، 325 یورو (334 دلار) در هر مگاوات ساعت در روز دوشنبه معامله شد و رکورد ماه دسامبر را پشت سر گذاشت. شاخص قیمت برق اروپا در همین ماه در سال گذشته میلادی برابر با 81 یورو (83 دلار) در هر مگاوات ساعت بود. قیمت برق در فرانسه از آغاز سال جاری میلادی دو برابر شده و به 366 یورو (377 دلار) در هر مگاوات ساعت رسیده‌است.
قیمت برق تحت تاثیر قیمت گاز طبیعی قرار دارد که از آن برای تولید برق استفاده می‌شود. قیمت گاز در اروپا در روز سه‌شنبه برای اولین‌بار از ماه مارس از 1800 دلار در هر هزار مترمکعب گذشت. یکی از دلایل این افزایش قیمت را می‌توان اعتصاب کارگران نفت و گاز در نروژ دانست که تولید این کشور را تحت تاثیر قرار می‌داد.



شرایط تولید برق به‌خاطر مشکلات مربوط به تعمیرات و نگهداری در بسیاری از نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه بدتر شده‌است. به‌این‌ترتیب کشورهای همسایه مجبورند گاز طبیعی بیشتری را برای تولید برق بسوزانند.
همچنین خط لوله گاز نورد استریم 1 بین روسیه و آلمان هفته آینده برای دوره تعمیرات و نگهداری بسته می‌شود. مسکو در ماه گذشته 60 درصد از عرضه گاز از این خط لوله را به‌خاطر مشکلات فنی مربوط به تحریم‌های غربی کاهش داد. اما بسیاری از کشورهای اروپایی نگرانند جریان گاز پس‌از اتمام این دوره تعمیرات هم برقرار نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها