أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۹۱۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۰ تير ۱۴۰۱
امسال ایالات متحده یکی از خونین‌ترین سالگردهای استقلال خود را تجربه کرد به طوری که می‌توان گفت تیراندازی‌های خونین یک هفته اخیر در ایلینوی، نیویورک و فیلادلفیا، حاکی از شکل‌گیری روندی ضد آمریکایی در جامعه این کشور است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از وطن امروز، دوشنبه گذشته در مراسم چهارم جولای در منطقه هایلند پارک در حومه شیکاگو، سومین شهر پرجمعیت آمریکا با شلیک یک جوان سفیدپوست به شرکت‌کنندگان مراسم، حمام خون به راه افتاد که 6 کشته و 31 مجروح بر جا گذاشت. سپس سریالی از ۱۴ تیراندازی مرگبار از صبح روز استقلال تا روز بعد از آن در نیویورک، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور به راه افتاد که ۳ کشته و ۲۱ زخمی داشت. شامگاه همان روز (پنجم جولای) در جریان مراسم رژه روز استقلال در شهر فیلادلفیا ۲ مامور پلیس گشت از جمله یک معاون کلانتر بخش، در میانه آتش‌بازی‌ها هدف گلوله قرار گرفته و بشدت مجروح شدند. در پی این اتفاق «جیم کنی» شهردار فیلادلفیا گفت: «اینجا کشور تفنگ است، ما مسلح‌ترین کشور در تاریخ جهان هستیم ولی ناامن‌ترین کشور جهانیم». او اعتراف کرد که بابت تکرار چنین حملات خونینی به گردهمایی‌ها و مراسم در این شهر و دیگر نقاط ایالت پنسیلوانیا نگران است. جیم کنی به «سی‌ان‌ان» گفته است: «ما در آمریکا زندگی می‌کنیم، اینجا انگار دیوانه خانه است. آدم‌های بیشعور زیادی داریم که اسلحه به دست دارند. متمم دوم قانون اساسی شامل حال‌مان می‌شود و دادگاه عالی ایالات متحده را داریم که می‌گوید همه می‌توانند هر جایی خواستند سلاح حمل کنند. این واقعیتی است که باید با آن کنار بیاییم».

او که نگران وقوع حملات مشابه در جریان میزبانی آتی شهرش از جام‌جهانی 2026 است، ادامه می‌دهد: «من هر روز نگرانم. روز یا رویدادی نیست که بتوانم با خاطر جمعی از آن بخوابم». او در حالی که باید دست کم تا ۲ سال دیگر سمت شهرداری فیلادلفیا را عهده‌دار باشد، در نهایت اعتراف کرد: «همیشه منتظرم که اتفاق بدی بیفتد و دوست دارم یک نفر دیگر مسؤولیت شهرداری را به عهده بگیرد». هنوز اما هفته خونین سالگرد استقلال ینگه دنیا به پایان نرسیده که سومین رویداد مرگبار نیز به وقوع پیوست. در تیراندازی صبح شنبه گذشته در نزدیکی یک فروشگاه مواد غذایی در خیابان سزار چاوز شهر میلواکی واقع در ایالت ویسکانسین ۲ مرد از جمله یک نگهبان کشته شدند و یک نفر دیگر مجروح شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها