أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۹۱۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۰ تير ۱۴۰۱
در معاملات امروز بازار جهانی ارز شاهد رشد ارزش دلار در برابر ین ژاپن و رسیدن آن به بالاترین میزان در 24 سال گذشته بودیم.
صعود دلار در برابر ین به بالاترین پله 24 سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، طی ساعات گذشته ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به بالاترین میزان در 24 سال گذشته رسید.

در معاملات اولیه صبح امروز ارزش دلار در برابر ین به 137.28 ین رسید که بالاترین میزان از سال 1998 تا کنون به شمار می‌رود، البته پس از مدتی تا 136.93 ین عقب نشست.

ارزش دلار در برابر یورو هم در معاملات امروز 0.38 درصد بالا رفت و ارزش یورو هم اکنون در برابر دلار به نزدیک کمترین میزان در 20 سال گذشته رسیده است. ارزش یورو در حال حاضر تقریبا با دلار برابر شده و به 1.0144 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار در برابر یورو هم حالا به 107.3 واحد رسیده است.

رودریگو کاتریل، کارشناس ارزی در بانک ملی استرالیا می‌گوید: ارزش دلار در برابر دیگر ارزها در حال افزایش است، اما بیش از همه در برابر ین بالا رفته است.

دلیل کاهش ارزش ین نتایج انتخابات دیروز در ژاپن است که نشان می‌دهد فعلا خبری از تغییر سیاست‌های پولی در این کشور نخواهد بود. سیاست بانک مرکزی ژاپن در پایین نگه داشتن نرخ بهره در کنار اقدام بانک مرکزی آمریکا در بالا بردن نرخ بهره از جمله دلایل فاصله گرفتن برابری دلار و ین است.

در انتخابات دیروز حزب لیبرال دموکراسی ژاپن به رهبری فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور، توانست تعداد کرسی‌های خود در مجلس بالای این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها