أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۹۱۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۲۰ تير ۱۴۰۱
صلیب سرخ همزمان با سفر بایدن و حمایت‌های آمریکا از جنایات سعودی خبر داد
در حالی این روزها بایدن به دنبال توجیه سفر به عربستان بدون در نظر گرفتن جنایات سران این کشور است که صلیب سرخ در جدیدترین گزارش خود با اشاره به وضعیت بد انسانی در یمن خبر داد که هر دو ساعت یک مادر و ۶ نوزاد یمنی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، در حالی این روزها بایدن به دنبال توجیه سفر به عربستان بدون در نظر گرفتن جنایات سران این کشور است که صلیب سرخ در جدیدترین گزارش خود با اشاره به وضعیت بد انسانی در یمن خبر داد که هر دو ساعت یک مادر و ۶ نوزاد یمنی جان خود را از دست می‌دهند.

«بشیر عمر» یکی از مقامات صلیب سرخ در گفت‌و‌گو با شبکه «آر تی»‌ از اوضاع انسانی وحشتناک در یمن خبر داد.این مقام صلیب سرخ گفت که اوضاع انسانی در یمن وضعیت «وحشتناکی است که نمی‌توان تصورش کرد؛» به‌نحوی که دو سوم جمعیت این کشور از خدمات اولیه بهداشتی محروم هستند. وی در ادامه از جامعه جهانی خواست که مردم یمن را تنها به حال خود رها نکنند. بنابر این گزارش، همزمان با آغاز هشتمین سال جنگ یمن، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اخیرا گزارشی منتشر کرده و در آن خبر داده که حدود ۶۶ درصد از جمعیت ۳۰.۵ نفری یمن به خدمات اولیه بهداشتی دسترسی ندارند و افرادی نیز که غالبا به مراقبت پزشکی نیاز دارند، برای رسیدن به ۵۱ درصد از مراکز درمانی فعال در این کشور جان خود را به خطر می‌اندازند.در این گزارش همچنین با اشاره به اینکه این بحران به‌شدت در میان زنان و نوزادان احساس شده، آمده است که کمتر از ۵۰ درصد از تولدها در یمن زیر نظر متخصصان مراقبت‌های پزشکی انجام می‌شود و هر دو ساعت یک مادر و شش نوزاد جان خود را از دست می‌دهند.

براساس این گزارش آر تی، از ۴.۲ میلیون نفری که از سال ۲۰۱۴ از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور آواره شده‌اند، ۷۳ درصد آن‌ها زنان و کودکان هستند.این جنایات در حالی رقم می‌خورد که بایدن رئیس جمهور آمریکا با ادعای تامین نیازهای نفتی و آنچه اجماع سازی در منطقه می‌نامد راهی عربستان می‌شود در حالی که حمایت‌های تسلیحاتی و سیاسی و اطلاعاتی آمریکا از سعودی بر جنایات آن علیه مردم یمن افزوده است.

در واکنش به این جنایت‌ها وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت، یمنی‌ها چشم‌ کشورهای عضو ائتلاف سعودی را در آوردند؛ دماغشان را به خاک مالیدند و عرش‌هایشان را به لرزه درآورند.محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن به همراه «مبارک مشن الزایدی» عضو شورای سیاسی به دیدار نظامیان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه «صراوح» در «مأرب» رفتند.، العاطفی ضمن قدردانی از اهالی استان مأرب در یاری نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منظور تقویت امنیت و ثبات، گفت، در حال حاضر و گذشته توطئه بزرگی علیه یمن از سوی کشورهای ائتلاف متجاوز و حامیان آن در جریان بوده و همه اینها تنها برای خدمت به رژیم صهیونیستی است.وی ادامه داد، این تجاوز به منظور تحقیر یمنی‌ها، اشغال خاک یمن و نیز غارت ثروت‌های یمن انجام گرفته است.العاطفی سپس گفت: به خواست خدا، رهبری حکیمانه و مردان مرد، یمنی‌ها چشم‌ کشورهای عضو ائتلاف سعودی را در آوردند؛ دماغشان را به خاک مالیدند و عرش‌هایشان را به لرزه درآورند.خبر دیگر از یمن آنکه عناصر تروریستی گروهک القاعده مسجد «النور» در شهر «الخوخه» واقع در استان «الحدیده» غرب یمن را که قدمتی ۷۰۰ ساله دارد ، تخریب کردند. اداره کل اوقاف صنعاء تخریب این مسجد قدیمی را محکوم و اعلام کرد، این جنایت به سلسله جنایت‌های ائتلاف و نیروهای اجیر شده آن در تخریب مساجد و ضریح‌های تاریخی با هدف نابودی میراث فرهنگی-تاریخی یمن اضافه شد. از سوی دیگر «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توییتر نوشت، ۹۰ درصد از کشته‌شدگان در درگیری‌های آینده از مناطق جدایی‌طلب خواهند بود.وی افزود: به این موضوع راضی نیستیم اما بدان معناست که امور طبق برنامه پیش می‌رود و از نظر راهبردی چیز بدی نیست زیرا رویکردهای تجزیه طلبانه از بین می‌رود؛ گاهی اوقات حس می‌کنم که ما و عربستان سعودی در این نقطه به هم نزدیک هستیم.

در همین حال رهبر جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که نظام سعودی برخی مسلمانان را به دلیل مواضع سیاسی آل سعود یا موضع آمریکایی و اسرائیلی علیه آن‌ها، از حج محروم می‌کند.سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی» گفت که نظام سعودی بر خلاف هیأت‌های مسلمانان، از هیأت‌های یهودی و صهیونیستی به گرمی استقبال می‌کند.وی به کارشکنی‌های نظام سعودی در برابر حجاج و اخذ هزینه‌های گزاف اشاره کرد و گفت که نظام سعودی سعی دارد حج را به یک فرآیند پر از موانع تبدیل کند.بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، الحوثی تصریح کرد که هزینه‌های گزاف مالی برای حجاج یک باج‌خواهی ظالمانه است و هیچ توجیهی ندارد.رهبر جنبش انصارالله یمن همچنین گفت که نظام سعودی برخی مسلمانان را به دلیل مواضع سیاسی آل سعود از حج محروم می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها