أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۹۲۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۲۱ تير ۱۴۰۱
لندن:
وزارت دفاع انگلیس با اشاره به تداوم گلوله‌باران شمال منطقه دونباس، مدعی است روسیه در حال انتقال نیروهای ذخیره از سراسر کشور و جمع آوری آنها در نزدیکی اوکراین برای عملیات تهاجمی آینده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، در ادامه گزارشات اطلاعاتی روزانه وزارت دفاع انگلیس از وضعیت نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در منطقه دونباس، لندن از تداوم گلوله‌باران شمال این منطقه خبر داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس روز دوشنبه گفت: «از روز دهم جولای، گلوله‌باران توپخانه‌ای روسیه در بخش شمالی دونباس ادامه دارد اما احتمالاً هیچگونه پیشروی سرزمینی عمده انجام نشده است».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «نیروهای اوکراینی به اعمال فشار موضعی بر خط دفاعی روسیه در استان خرسون ادامه دادند، همچنین آنها نیز بدون دستیابی به منافع ارضی بود».

وزارت دفاع انگلیس مدعی است: «فقدان وقفه‌های برنامه‌ریزی شده در شرایط جنگی شدید، به احتمال زیاد یکی از آسیب‌زاترین مسائل پرسنلی است که وزارت دفاع روسیه در تلاش است تا در میان نیروهای مستقر برای اصلاح آن تلاش کند».

در ادامه این گزارش آمده است: «توپخانه روسیه از اطراف ایزیوم به گلوله‌باران منطقه اسلوفیانسک در دونباس تا شمال و نزدیک لیسیچانسک، مشغول است. نیروهای روسی احتمالاً پیشروی‌های ارضی کوچک دیگری در اطراف پوپاسنا انجام داده‌اند».

این نهاد نظامی توضیح داد: «گلوله‌باران از ایزیوم همچنان در امتداد محور جاده اصلی ای-۴۰ متمرکز است. کنترل بر جاده ای-۴۰، که دونتسک را به خارکیف متصل می‌کند، احتمالاً هدف مهمی برای روسیه خواهد بود، زیرا تلاش می‌کند از طریق استان دونتسک پیشروی کند».

ارتش انگلیس با ادعای اینکه روسیه در حال انتقال نیروهای ذخیره از سراسر کشور و جمع آوری آنها در نزدیکی اوکراین برای عملیات تهاجمی آینده است، گفت: «بخش بزرگی از واحدهای پیاده نظام جدید احتمالاً با وسایل نقلیه زرهی اِم‌تی-اِل‌بی که از انبارهای قدیمی به عنوان حمل‌ونقل اصلی آنها گرفته شده است، مستقر می‌شوند».

روز گذشته بود که «الکسی رزنیکوف» وزارت دفاع اوکراین با اذعان به تلفات سنگین و فرسودگی شدید نیروهای مسلح این کشور در نبرد با روسیه، گفت کی‌یف به توپخانه‌های دوربرد نیاز دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها